Alleen of samen backpacken in Australie voor 6 maanden?

Hallo ,

Ik ben van plan, om na een aantal maanden in Nederland flink gewerkt te hebben, rond juni 2009 voor minimaal 6 maanden te gaan backpacken in Australie.

Alleen net als bij zovelen hebben mijn vrienden niet dezelfde plannen of zien zij een backpack reis uberhaupt niet zitten. Ik twijfel er nu over om alleen deze reis te gaan maken (je ontmoet daar vanzelf mensen) of toch een reismaatje te zoeken. Heeft iemand ervaring met het alleen op reis gaan, die mij dit aan kan raden of juist helemaal afraadt?

Mocht je zelf ook het plan hebben om rond juni 2009 ook naar Australie te gaan, wie weet kunnen we dan reismaatjes worden :wink:

Ik hoor het wel…

Gr, Luke.

Hey Luke

Ik ken je probleem. Ik wil heel graag na mijn studies eind juni of midden juli naar Australië gaan en om er te gaan rondtrekken voor een maand of twee. Alleen mijn vrienden zin dat totaal niet zitten (ofwel geen geld, ofwel geen tijd), en alleen zie ik dat eigenlijk niet zitten. Daarmee dat ik ook op zoek ben naar een reismaatje.

Ik kan je dus geen raad geven of je die reis alleen moet maken of niet. Het zal ongetwijfeld wel een ongelofelijke ervaring zijn. Maar misschien is met twee nog niet zo slecht.

Als je het ziet zitten om samen met mij te gaan dan laat je met maar een mail achter [EMAIL=“christa_baens@hotmail.com”]christa_baens@hotmail.com

groeten,
Christa

Hoi Luke,

ik heb zelf de ervaring niet, maar een familielid van mij zit momenteel in Australië. Hij reisde eerst samen met een vriend, maar ze zijn nu ieder alleen verder gegaan. Uit de verhalen blijkt dat hij ongeveer iedere week weer een nieuw persoon of koppeltje heeft ontmoet waarmee hij dan een stukje verder reist. Hij vertelde ook dat het daar veel makkelijker is om contact te maken, omdat de mensen een stuk relaxter zijn en er veel reizigers zijn die juist contacten zoeken. Naar mijn idee is het dus helemaal niet moeilijk om tijdens het reizen een maatje te zoeken. Wel is het zo dat je in hostels sneller/makkelijker mensen ontmoet dan in je eentje op een camping. Ook is het natuurlijk nodig dat je af en toe zelf op mensen afstapt, maar dat is juist het avontuur en daar leer je heel veel van!

Edit: Wat ik nog vergeten was te zeggen: aan het begin is het misschien fijn om een maatje te hebben omdat alles nog helemaal nieuw is. Maar wat je ook kunt doen is samen met een groepsreis vertrekken waarbij de eerste week alles voor je geregeld is. Zeer waarschijnlijk dat je zelfs met één van die groepsgenoten je eerste stuk kunt reizen!

Ik ga zelf rond Oktober 2009 voor een jaartje naar Australie.
Volgens mij is het wel goed om alleen te reizen. Je maakt toch sneller contact met mensen als je alleen bent. Dus dat komt helemaal goed lijkt mij.

Ik zou dus gewoon lekker alleen gaan en maar zien waar het schip strand.

Hi!
Alleen reizen in Australie is goed te doen! En over “alleen zijn” is eigenlijk niet veel sprake. je ontmoet altijd wel iemand en er gaat ook altijd wel iemand dezelfde kant op als jou. Voordeel van alleen reizen is dat je dus geen rekening hoeft te houden met iemand anders. Je kunt gaan en staan waar je maar wilt. Ik kan mij best voorstellen dat het eng is om in je up de stap te wagen, dan zijn inderdaad de groepsreizen erg handig. Je ziet in het vliegtuig met mensen die allemaal hetzelfde gaan doen als jij en de eerste dagen ben je met deze groep samen. Ongetwijfeld zit er al iemand tussen met wie je misschien een stuk verder gaat reizen.

Hoi
Zelf ben ik van april tot en met aug dit jaar in AUstralie geweest. Ik heb zelf alles gepland en ben in mijn eentje daar naar toe gegaan…Heerlijk…Je hoeft met niemand rekening te houden en je kan doen en laten wat je maar wilt. Het is zo makkelijk om alleen die kant op te gaan. In elk hostel ontmoet je wel nieuwe mensen…en als je ze zat bent dan ga je weer verder. Zelf ben ik met mensen gaan reizen die ik tijdens mijn reis ontmoet heb…Dat was echt super. Als je toch niet alleen durft dan is australianbackpackers misschien een idee…Ook voor mensen die willen werken is dat helemaal ideaal…Kijk maar eens op hun site.
Geniet van jullie trip want het vliegt voorbij
Gr Inge

Australian Backpakcers is inderdaad een hele goeoie organisatie. Ik heb bij hun mijn vliegticket geboekt en was helemaal super. Wij zijn op eigen houtje gegaan maar ze bieden een hele leuke groepsreis aan, zeker de jumbo die elk jaar vertrekt!

Bedankt voor al jullie reacties.
Heb besloten om niet actief via internet opzoek te gaan naar een reismaatje, maar om via een groepsreis te vertrekken en daar de mensen te leren kennen.
Is er een absolute nummer 1 wat betreft reisorganisatie? Want voor mij lijken deze allemaal erg op elkaar. En in hoeverre moet je engels kunnen spreken wil je gaan backpacken? Spreek nu matig engels en zit erover te denken om een talencursus te gaan volgen in Engeland. Of is dit niet nodig en leer je de taal daar snel genoeg?

Ik vind Australian Backpackers een goeie organisatie. www.backpackers.nl
Ze hebben hele leuke groepsvluchten en starterspakketten. Ik heb via hun alleen mijn vliegticket geboekt en de reis besproken dus ik weet niet of de groepsreizen bevallen maar dat zal vast wel :slight_smile: Ik heb bewust voor deze organisatie gekozen omdat ze alleen maar Australie en NZ vertegenwoordigen en daar ook het meest over weten te vertellen omdat ze er zelf allemaal zijn geweest en nog steeds gaan. overige organisaties hebben meer landen in hun pakket en hebben beperkte info ( is mijn ervaring). Ze zijn altijd te bereiken, staan je graag te woord en luisteren naar alles. Geven je ook heel veel persoonlijk advies. Dus ja…voor mij is het is duidelijk :slight_smile:

Dat je wel een beetje engels spreekt is wel erg handig in een engelstalig land. Ook voor tussenstops in bv Hong Kong etc is het vaak de enige manier om te communiceren. Ookal is je engels matig, je pakt het heel snel op. Ik zou geen talencursus gaan volgen in engeland. kost veels te veel geld en ik vraag me af wat je hier aan gaat hebben. Is toch over het algemeen basis engels…hallo hoe gaat het en weet je de tijd?
Je kunt hier ook makkelijk boekjes halen voor beginnersengels o.i.d. en neem anders een nederlands engels woordenboekje mee.

Ik ga zelf ook via Australian Backpackers boeken denk ik… Zit nog eventjes te twijfelen en wacht op hun brochure want moet wel zeggen dat ik de site iets minder duidelijk vind enzo. Vind het toch fijn als ik straks twee of drie brochures naast elkaar kan leggen. Zelf ga ik pas in September omdat het in juni winter is in Australie… Dus daar moet je ook rekening mee houden!

Ik zou je willen adviseren om naar de infodagen te gaan van Australian backpackers. Of langs gaan op hun kantoor. bel even van te voren dan reserveren ze tijd voor je. Van brochures wordt je bij niemand echt wijzer. De een is wel wat duidelijker dan de ander maar het is en blijft maar algemene info. Ik vind dat als je met een organisatie wilt je een feeling bij hun moet hebben en die haal je niet uit boekjes.

Succes!

Ik ga uiteraard ook naar een info dag, maar ik kan niet naar die van alle organisaties aangezien t allemaal in Amsterdam is en erg veel geld kost voor me om er te komen!

Maar ik ga naar de info dag van de organisatie waarbij ik me na de brochures al t fijnste voel.

dat klopt, australian backpackers zit zelfs in alkmaar, de infodagen zijn in badhoevendorp.
Maar staar je niet blind op brochures, de meesten zijn erg beknopt en commercieel. Ik weet van AB dat de brochures niet veel info bevatten maar het klikt als je daar bent.
Succes! Welke organisatie je ook kiest, je gaat het helemaal geweldig hebben!

Ja en ik woon in Eindhoven dus Alkmaar en badhoevendorp zijn beide ver weg voor me.
Maar ik ga me ook niet blind staren op de brochures, wat ik van AB heb gehoord bevalt me tot nu toe nog t beste… Maar vind hun site erg onduidelijk dus hoop dat de brochure iets meer duidelijkheid geeft…

Ja dat is inderdaad een stukje rijden. Kom zelf uit Vianen (ut) beetje centraal dus nog wel te doen maar alkmaar is ook een end zeg pppff.
Klopt dat hun site een beetje onduidelijk is, ik geloof dat ze dit ook binnenkort gaan veranderen. Anyway, succes met uitzoeken en vast heel plezier met je reis!

tip: 13 december (aankomende zaterdag) is een opendag voorbackpacker’s kijk op www.backpackers.nl

Yes I know :slight_smile: ze hebben er elke maand 1 :slight_smile:

voor de mensen het niet wisten in deze forum

ja i know, maar 13 december kan ik niet… ik ga volgend jaar jan of feb…