Hoe te reizen?

Beste allen!

Ik ben sindskort lid van dit forum omdat ik begin 2011 een jaartje naar Australië ga. Ik ga alleen maar ik zit er wel over na te denken om dan met een groepsreis te gaan, zodat je de eerste dagen een beetje opvang hebt en alvast wat mensen leert kennen.
De bedoeling is reizen en werken maar als ik op het vliegveld in Sydney sta zonder groepsreis en ik ken verder niemand lijkt me dat wel lastig. Is de aansluiting bij andere mensen zo snel dat een groepsreis juist wel of niet wordt aangeraden? Heeft iemand hier ervaring mee en zou je uit kunnen leggen waarom?

Alvast bedankt!

http://www.joho.nl/

een start

Er zijn daar zoveel backpackers dat je vrij snel contact hebt.
Een groepsreis heeft voor en nadelen. Een nadeel is dat je min of meer een schema hebt waar je je aan moet houden. Sommige mensen gaan juist voor de vrijheid naar Australie en vinden dit niet fijn. Kun je goed alleen zijn of heb je altijd graag mensen om je heen? Op het vliegveld staan verschillende mensen die je willen helpen om naar de stad te komen of je spreekt gewoon een paar andere backpackers aan om samen naar de stad te gaan. Als je in de hostels zit te loungen dat heb je zo een gesprek met anderen.
Een ander nadeel is dat het duurder is om met een groepreis te gaan meestal. Zij willen natuurlijk ook geld verdienen.
Als je alleen reist krijg je veel meer aanspraak dan dat je bijvoorbeeld als stel rondreisd. Er zijn meer eenlingen als koppels volgens mij.
Een voordeel is dat je meer ziet in een korte tijd en dat je zelf niets hoeft te regelen. Ook koken doe je vaak samen of je gaat naar een restaurant met z’n allen.

Ik denk dat als je alleen gaat reizen dat je achteraf trotser op jezelf bent dat je dit allemaal gedaan hebt. Je word er ook een stuk zelfverzekerder van.

Hallo,

Ik heb voor midden februari geboekt bij Australian Backpackers. Ik ga mee met de groepsreis, wat inhoud dat je samen naar Australie gaat en daar nog 4 dagen bij elkaar blijft waarna ieder een kant op gaat.
Ik heb hiervoor gekozen zodat ik de eerste dagen niet helemaal ‘alleen’ ben. Gewoon een prettig gevoel en iets om op terug te vallen zonder dat je word beperkt in je doen en laten.

Groeten Tineke

hoihoi
afgelopen jaar ben ik voor 3 maanden in australie geweest en ben met een groep heengereisd. met australian backpackers, dit is mij super goed bevallan omdat je de reis niet helemaal alleen bent en dus ook niet wanneer je een tussenstop hebt en wanneer je in sydney aankomt word je meteen opgevangen, alles word voor je geregeld en na 4 dagen kun je gewoon je eigen gang gaan. wanneer je leuke reisgenoten hebt kun je samen verder reizen en anders gewoon lekker alleen.
heel erg veel plezier en succes met de voorbereidingen
gr patricia

In 2004 ben ik ook met Australian backpackers mee geweest. Is mij erg goed bevallen. De eerste 1 of 2 dagen moet je nog even aan de jetlag wennen. De sfeer is heel ontspannen en alle belangrijke dingen als bankrekening, taxfile en postadres worden voor je geregeld. Echt heel veel dat neemt dat niet in beslag.

De rest van de dagen vul je samen met de groep in. meestal de stad verkennen en een dagtrip naar de blue mountains.

Ik kan me er op zich wel iets bij voorstellen, met een georganiseerde reis en de eerste dagen samen zijn, maar aan de andere kant is het juist ook zo gaaf om op sydney airport te landen, je backpack van de band te halen, de airport uitwandelen en dan op de stoep staan van ’ En nu?’
Best eng aan de ene kant, dat snap ik, maar je gaat uiteindelijik toch voor het avontuur nietwaar?

In mijn geval ben ik maar eens met wat andere wachtende mensen een praatje begonnen en had zo na een tijdje een aanbod om mee te rijden naar een hostel. En als je daar later aan terugdenkt voel je je wel heel erg stoer moet ik zeggen!