Wie Kan Mij Helpen?

Hallo iedereen.

Ik zit er zwaar over na te denken om in 2005 een jaartje naar Australie te gaan om rond te trekken en te werken.
Nu lees ik op deze forum dat de meningen verdeeld zijn over het wel of niet gaan met een reis organisatie.
Ik ben zelf een jongen van 23 jaar en ga denk ik alleen.
Via de site backpackers.nl kan je gaan reizen met de organisatie:
Australian Backpackers. Hun regelen in het begin de belangrijkste dingen voor je daar, en dat vindt ik zelf toch wel een veilige gedachten. Ook het idee dat je met een groepje daar heen gaat spreekt me wel aan.

Heeft er iemand ervaringen met deze organisatie?
Of weet er iemand een andere goede optie?

Hoi,

Waarom ga je niet alleen. Ik heb jaren alleen rondgereisd zonder afhankelijk te zijn van een organisatie, of andere meereizenden. Je trekt je eigen plan; route, bestemming en geeft geheel volgens eigen inzicht een draai aan je dag. Gewoon je eigen gevoel volgen, alert blijven en een dosis nuchterheid dan kom je ver. Je komt veel mensen tegen alleenreizend, zo alleen is het ook niet. Per slot van rekening wordt Australie veel aangedaan door backpackers, jonge mensen met een open mind die graag ervaringen, ideeen uitwisselen. Als je er een persoon voor bent is op je zelf reizen helemaal nog niet zo’n gek idee…

Hoi, volgens mij is het vanua niet helemaal duidelijk wat een organisatie doet… je hebt nog steeds alle vrijheden en kan nog steeds je gevoel volgen, het verschil is alleen dat je met een aanta ldingen geholpen wordt, zoals het aanvragen van een sofinummer enzo… kijk maar op de sites van die organisaties… (travel active, activity international, australian backpackers, enz.)

groeten

joep

hee Joepz

Bedankt voor je reactie.
Heb jij ook ervaringen met een van deze organisaties?
Heb jij misschien ook nog bruikbare tips e.d.?
Vraag me ook af of er voldoende werk te krijgen is daar Down Under,
want het voor mij echt de bedoeling om er met niet zoveel geld heen te gaan.