Alleen Naar Australie

Hallo!

Ik ben van plan om volgend jaar voor enkele maanden naar Australie te gaan. Omdat alleen reizen me niet trekt, wil ik graag met een groep mee. Tevens wil ik er gaan werken. Is er iemand die me tips kan geven over hoe ik één en ander ´t beste kan aanpakken? Wat is bijvoorbeeld een goede reisorganisatie? En is het aan te bevelen om vanuit Nederland al een baan te regelen, of is dat iets wat ik echt ter plaatse moet doen? Alvast bedankt voor de moeite!
Maja

Beste Maja,

Er zijn een aantal organisaties waarmee je kunt gaan indien je wilt
reizen naar Australie. Activity international bv. Deze organisaties regelen dat je met een groep daarheen gaat en tevens wordt de 1e nacht bij aankomst geregeld. Alleen Australie is echt een land wat zo makkelijk te reizen is dat ik zelf denk dat je beter een goedkoop retourtje kan kopen dan een duur ticket. De groep splitst zich nl. toch snel op en je ontmoet ook velen mensen in het hostel waar je verblijft.
Verder is het werk het makkelijkste om daar te regelen. Dat is tenmiste als je niet van plan bent om heel specifieke baan te gaan doen. Maar als je dat niet wilt kun je gewoon het beste ter plekke kijken. Er bestaat ook Wooff dit is een organisatie die werk regelt tegen kosten en inwonen. Je hoeft dan alleen bij aankomst het boek te kopen voor geloof ik 20 euro, dan kan je hier gebruik van maken.
Succes ermee!

Dit is waarschijnlijk een van de meest gestelde vragen wanneer iemand voor langere tijd op reis gaat. Het is ook een van de moeilijkste onderwerpen. Hier zal ik proberen de voor en nadelen te beschrijven van het alleen een samen reizen.

Wanneer je besluit om samen met een vriend/vriendin een langdurige reis te gaan maken, bedenk dan goed waar je aan begint. Vele relaties/vriendschappen zijn op de klippen gelopen na zo’n groot avontuurlijke reis, maar er zijn ook vele sterkere relaties/ vriendschappen uitgekomen, dus laat je er ook niet van weerhouden!! Het is erg afhangelijk van je relatie met de persoon waarmee je op reis gaat, en er is er maar 1 die kan beslissen of jij met die persoon op reis zou kunnen voor langere tijd en dat ben jezelf.

Er staat nog meer hier over
http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/inf…australie/6/14/

[FONT=Times][FONT=Courier]Beste Maja,

Ik had het op een gegeven moment helemaal gehad hier :frowning: (Curacao) en had het niet naar mijn zin op mijn werk. Had nog geld op mijn bank en besloot de reis te maken die ik al heel lang wilde maken. Niemand v mijn vrienden had geld of kon vrij nemen. Toen dacht; leuke uitdaging; dan maar alleen.
Het moment dat ik op Schiphol stond bedacht ik wel; mijn god, waar begin ik eigenlijk aan. Heb eerst een stopover gemaakt in Thailand, Beetje rond gereist. Ontzettend veel mensen ontmoet en toen door naar Australie. Heb dan wel familie in Melbourne maar ben daar een weekje geweest en toen alleen weer verder. Dan moet je wel weer die knop omzetten en erop uit gaan. De eerste avond in Sydney heb ik gelijk een groep mensen ontmoet en stond dezelfde avond te dansen en vervolgens met hun opgetrokken. Toen weer verder gegaan naar andere delen. Heb zelfs de luxe gehad dat ik soms behoefte had om alleen te zijn.Echt, Maja… had paar jaar geleden niet gedacht dat ik dat zou durfen maar nu wil ik niet anders en heb nog nooit zoveel mensen ontmoet op reis. Als je alleen bent sta je er veel meer voor over en als je maar op je eerste instinct afgaat of iemand te vertrouwen is en altijd op je hoede bent is er niets aan de hand.

Ik vond het geweldig. Met niemand rekening houden en bovendien als je het zat bent ga je weer verder. Je leert er echt van. Heb wel veel commentaar gehad, vooral mijn ouders vonden het maar niets maar ben ook alleen naar Curacao vertrokken en mijn horizon is ondertussen wel verbreedt.

Hoop dat je hier wat aan hebt…? Wilde je toch mijn ervaring delen.

Gr C :slight_smile:

Kijk ook eens op de site www.backpackers.nl

Hier is ook een forum/tips en heel veel info over het reizen naar australie en NZ

Ook is dit een organisatie waar je je tickets kunt kopen. Incl de 1e 5 dagen overnachtingen. Verder helpen ze je met een sofinummer en een bankrekening aan te vragen, helpen ze je met werk zoeken etc etc.

Wanneer ga je eigenlijk? Ik ga namelijk volgend jaar ook naar australië.

Greetz johan