Ik ben laatste tijd een beetje aan het rond kijken voor werken en reizen in australie. Er zijn natuurlijk veel organisaties die zulke dingen aanbieden.
Zoals TravelActive, ActivityInternational, RealGap. Hier aan zitten soms flinke kosten verbonden, dus mij lijkt het voordeliger om alles zelf te regelen…
Ook dan zijn er organisaties die kunnen helpen met het vinden/aanbieden van werk. Zoals HelpX en WWOOF. Dus werken voor kost en inwoning voor een korte periode zodat je daarna weer verder kunt reizen.
Ik heb zelf de opleiding hbo pedagogiek gedaan, dus zou natuurlijk ook als aupair kunnen gaan werken, maar dan zit ik langere tijd vast aan een bepaalde plek. Ander soort werk, simpele baantjes vind ik geen probleem:)
Ik kom graag in contact met mensen die het zelfde willen of misschien gedaan hebben! Hoor deze ervaringen graag:)
Hoe denken jullie over (bovenstaande) organisaties die kunnen bemiddelen?
Is het te doen op eigen houtje? Ter plekke werk vinden makkelijk? Waar moet ik op letten? Waar kan ik tegen aan lopen?
En nog zoo veel vragen meer Haha. Wil je iets kwijt, hou je vooral niet in!
Ik ben Laura en ik ben 23 jaar. Ik studeer op dit moment nog hbo communicatie, maar ik hoop in juni af te studeren. Mijn plan is dan ook om vanaf november voor een tijdje naar Australie te gaan en daar rond te trekken en ook te werken. Ik heb al een aantal mensen gesproken die ook naar Australie zijn geweest en volgens hun is het prima op eigen houtje te doen. Ook schijnt het dat er via de prikborden in de backbackershostels veel baantjes aan worden geboden. Anders is het ook goed te doen via internet.
Wanneer ben jij van plan om te gaan?
Ik ben Anke, 21 jaar en laatstejaars student Sociaal Werk. Ik heb net ook al gereageerd op het bericht van Laura (madameloora). Ik zal het bericht wel even kopieren en plakken wel zo gemakkelijk ipv alles weer opnieuw typen ;).
*Ik heb dezelfde plannen! In juni hoop ik ook af te studeren en daarna heb ik een jaar vrij geplant voor een reis naar Australie, ook voor nog onbepaalde tijd.
Ik was van plan rond oktober/november te vertrekken om nu eerst genoeg geld bij elkaar te sparen. Ik heb het geld voor een ticket ondertussen bij elkaar (+/- 1800 euro) en daarnaast moet je voor een work-holiday visum minstens 5000 australische dollars (ong. 3900 euro) op je rekening hebben staan als je aankomt in Australie. Dus dat is sowieso mijn streefdoel, meer is altijd mooi meegenomen natuurlijk. Ik heb van meerdere mensen gehoord en gelezen dat je met dit geld ongeveer 2 maanden rondkomt. Dus als dat op is wil ik af en toe werken (op een farm, fruitplukken, horeca enz) en daarna weer verder reizen.
Ik zoek ook iemand om vooral het begin mee samen te reizen, zodat je niet helemaal alleen in een land aankomt. Mocht het goed klikken vind ik het ook geen probleem daarna samen verder te reizen, maar dat is daar ter plekke wel te bekijken. *
Ik heb eerst ook gekeken naar al die reisorganisaties, maar heb al van meerdere mensen gehoord dat het allemaal perfect zelf te regelen is, waardoor je toch weer een paar honderd euro kan besparen.
Als het je wat lijkt om contact te houden mag je me altijd mailen: ankuh1990@hotmail.com.
Ik heb op facebook ook een groep aangemaakt voor mensen die dezelfde plannen hebben. Daar kunnen we elkaar wat op de hoogte houden, tips geven, vragen stellen enz. Er zitten op dit moment twee andere meisjes in die facebookgroep die ook voor dezelfde periode reisgenoten zoeken. Als jullie dit ook handig vinden kunnen jullie me wel even toevoegen op facebook (Anke Kloosterman), dan zet ik jullie er ook bij.
Groetjes,
Ik heb geboekt bij Australian Backpackers voor mijn reis naar Australië en Nieuw-Zeeland. Natuurlijk is het ook goed op eigen houtje te doen, maar ik vind het ook wel een fijne gedachte dat als ik daar aankom na een lange reis dat ik op word gehaald van het vliegveld en word geholpen met een bankrekeningnummer aan te vragen, hoe het zit met belastingen etc. Ik heb alle opties afgewogen en uiteindelijk toch besloten om bij een organisatie te boeken, maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken. Het is inderdaad duurder, maar je krijgt er ook iets voor terug.
Ik vertrek op 5 november en ik zou het ook leuk vinden om misschien in contact te komen met mensen waarmee ik eventueel een deel van de reis zou kunnen afleggen. Hebben jullie al een idee wanneer, hoe lang en waar jullie allemaal heen willen? Ik vlieg op Sydney en ga half januari voor 6 weken naar Nieuw-Zeeland en ik blijf in totaal minimaal een half jaar weg. Voor de rest staat alles open.
Leuk om allemaal te lezen!
Ik heb ondertussen werk gevonden in australie, voor 5 maanden. Enige wat ik nu nog zoek is een verblijfplek voor die tijd… Iemand tips daarvoor? Ik zoek iets in Gisborne, vlakbij Melbourne. Er zijn veel huisjes die te huur staan, maar vaak voor minimaal een jaar… En kan verder weinig vinden over accomodaties in Gisborne of andere manieren om daar 5 maanden te verblijven…
Kan iemand hier misschien helpen of iets adviseren?
Alvast bedankt!
wat leuk dat jullie ook zulke mooie plannen hebben!
voor mij beetje hetzelfde verhaal, ik ben 23 jaar en studeer ook in juni af van de saw.
Ik zou graag rond oktober/november naar Australië vertrekken, maar ben nog erg aan het uitzoeken wat ik daar precies wil gaan doen, ik wil sowieso heel veel zien, maar misschien wel in combi met af en toe ergens wat werken. Ik wil het denk ik wel graag regelen via een organisatie vind het wel een fijn idee dat het meeste al van te voren geregeld is en je niet voor nare verrassingen komt te staan. Wat sommige misschien ook wel weer een extra uitdaging vinden haha.
ik vind het leuk om te lezen/horen wat jullie allemaal van plan zijn !