Hey iedereen!
ik zit erover te denken om in augstus naar Australië te gaan om daar te backpacken en werken.
Maar ik weet niet precies of je dit nou met of zonder een organisatie moet doen?
Ik zou ook graag nog verhalen willen horen van mensen die al met een organisatie zijn weggeweest.
Groetjes,
Evelyn
Hoi Evelyn,
Misschien kan ik je helpen. Ik ben namelijk druk bezig geweest om dit uit te zoeken. Ik wilde namelijk met een organisatie gaan, maar ik hoorde dat je alles zelf erg gemakkelijk kan regelen. Nu ga ik zonder organisatie en heb ik een boel al geregeld.
Het enige wat je in Nederland kan doen is een visum aanvragen. Je moet dan wel een work&travel visum aanvragen. Dit gaat heel gemakkelijk via internet.
Als je wil werken in Australie moet je het een en ander regelen.
Ik had dat nagevraagd op deze site en dit is het antwoord wat ik erop kreeg.
kijk even op http://travellers.com.au/default.asp…=article&ID=43
Bij deze laagdrempelige organisatie o.a. midden in hartje Sydney kun je zo naar binnen lopen voor allerhande info. Ze kunnen ook je post rondsturen naar waar je bent of voor je vasthouden. Verder hebben ze reisinfo en kun je er baantjes krijgen.
Een bankpas regel je gewoon door bij bijv. de Commonwealth Bank naar binnen te lopen. http://www.commbank.com.au/
En voor een taxfilenummer ga je naar het Australian Tax Office in het kantorencomplex onderaan de hoge Centrepoint tower, 100 Market street, ook weer in downtown Sydney. http://www.ato.gov.au/
Kijk veel op dit soort sites,want er staan een boel antwoorden op.
Succes met de voorbereiding want die is echt super leuk
Gr Inge
hey Inge!
Bedankt voor je reactie! Ik had die site’s nog nooit bekeken.
ik vind de voorbereiding ook heel erg gaaf ![]()
Weet je ook hoe het zit met het betalen van belasting?
gr,
eef
Hoi Eef,
Dat is een goede vraag over de belasting. Ik zou het niet weten en ik ga nu ff druk op zoek hoe of wat.
Als ik meer weet dan hoor je het van mij.
Gr Inge
Hallo Wuutje,
check dit ook op de site van de ATO. In principe houdt je werkgever tax in als je wit werkt tenminste, daarom heb je ook een taxfilenummer. Overigens kun je een taxrefund aanvragen bij de ATO voor je het land uitgaat.
oke, bedankt! ![]()
is er ook iemand die wel met een organisatie is weggeweest op dit forum?
Jawel, met Australian Backpackers. Zij regelen je ticket, stopoverprogramma en overnachtingen bij aankomst. Verder helpen ze je bij het regelen van taxfilenummer, bankzaken en brengen ze je naar Travelers Contact Point (TCP). En het is heel gezellig. Maar je kunt je dit geld ook besparen en zelf alles regelen. Na drie dagen laten ze je nl toch ‘los’ en moet je jezelf zien te redden. En dat is geen probleem, want je wilt toch zelf de wijde wereld in?!?
das waar :), maar ik was gewoon benieuwd hoe het is met een organisatie, want ik was zelf naar de opendag van Travel Active geweest en die kwamen echt over als een goede organisatie, dus nou zit ik heel erg te twijfelen ![]()
Hoi Wuutje,
Travel Active is goed. Ik ken zelf iemand die met die organisatie is meegeweest. Alleen Travel Active is erg duur. Activity Internationale is goedkoper. Als je het zelf allemaal wil gaan regelen dan kan het echt rond de 600 euro schelen en dat is natuurlijk een hoop geld.
Een organisatie is vertrouwd. Ik ken mensen die met een organisatie naar Australie zijn geweest,maar die zeggen dat het erg gemakkelijk is om alles zelf te regelen. Ligt eraan wat je zelf wil.
Succes met de beslissing
hey Evelyn,
Ik ben een jaar of 4 geleden voor een jaar naar Australie geweest, en had besloten om het via Activity Int. te doen, leuke organisatie maar zelf regelen is heel goed mogelijk.
Als je maar zorgt dat je goed voorbereid ben, een organisatie neemt je de eerste 1-2 dagen aan de hand voordat je het zelf moet doen , mocht je op je zelf gaan moet je alles zelf vinden/uitzoeken.
Vaak kun je heel veel hulp verwachten/krijgen van medereizigers in hostels enzo.
succes
Remco
Hey iedereen!
leuk om al deze berichtjes te lezen.
Helpt een organisatie als Activity ook met het voorbereiden en plannen van je reis?
groetjes,
Evelyn
Reizen in een notedop:![]()
-koop een goedkoop ticket
-regel terplaatse bustickets/koop een auto
-zorg dat je niet teveel zooi meeneemt
-maak een globaal reisplan/route
Je planning moet je toch zelf doen. Wat wil je persé zien? Je reisplan wordt ter plaatse toch vaak herzien door verhalen van andere reizigers. Een organisatie kan jou misschien tips geven, maar met wat rondsurfen heb je die info ook. Kijk op deze site, zoek paklijstjes, doe ideeën op.
Je zou eens aan een organisatie kunnen vragen wat ze denkt toe te voegen, wat is hun meerwaarde t.o.v. zelf regelen? Wees kritisch, het zijn jouw centen!
helemaal mee eens !!!
(een organisatie geeft je alleen een lijst met tips, voor de rest moet je het zelf doen, en met een beetje gezond verstand kan je dat zelf ook!)
ben jij wel eens op vakantie geweest zonder organisatie?
hey Evelyn,
Ja, eigenlijk “as we speak”.
Op het moment zit ik in Canada.
We zijn vorig jaar mei vertrokken, hebben 3 mndn rondgetrokken en zijn toen aan het werk gegaan.
Het werk zit er bijna op, en over een paar weken vertrekken we met de auto naar het zuiden van de VS, om vervolgens in mei weer terug te vliegen.
We hebben dit alles zonder organisatie gedaan en dat gaat best, alhoewel Canada veel minder backpacker/reizigers heeft dan Australie, en de info op internet ten op zichte Australie is veel minder waardoor we tegen een paar vervelende dingen aan liepen (zoals: in sommige provincies kun je geen auto kopen!). Maar dat hoort er bij, toch?!?
Groeten uit Chilliwack BC, Canada,
Remco
hey Remco!
leuk om je verhaal zo te lezen! je hebt gelijk, het hoort er inderdaad bij. Want als je een jaar naar een land toegaat loop je ongetwijfelt tegen een aantal dingen aan. Je kunt het nooit van tevoren helemaal goed plannen. (dat lijtk me trouwens echt saai).
Groetjes,
Evelyn
Hay Evelyn!
Ik ben erg benieuwd na het lezen van dit forum wat je hebt besloten. Ik zit namelijk met hetzelfde dilemma, maar dit forum heeft me toch goede input opgeleverd!
Oftewel ga je met een organisatie en zo ja welke of ga je lekker alleen?
Groetjes, Rian!