Alleen of met een organisatie?

halllo

ik vroeg me af of het veel scheelt als je alleen alles regelt of via een organisatie op het fininceel gebied.En of je er echt zoveel voordeel aan hebt via een organisatie.Want ik ga met een vriend en miss met z`n 3e.

alvast bedankt,

Gr Thijs

Hi Thijs!

Zonder organisatie is altijd goedkoper :slight_smile:
Je kunt alles makkelijk zelf regelen. Je kunt vanuit nederland ook alvast een hostel boeken o.i.d. voor je eerst nachten in Australie.
Een bankrekening openen etc. is echt een paar minuten werk. Plus je hoeft niet een paar dagen met een groep mee te banjeren maar kunt lekker je eigen gang gaan. Dus als je bv nog even uit wil rustenv an je lange reis dan kan dat i.p.v. dat ze op je deur staan te kloppen dat je met een tour mee moet :slight_smile:
Mensen kiezen vaak voor een organisatie omdat ze bijvoorbeeld voor het eerst alleen reizen en gezeldschap hebben de eerste dagen en niet weten waar en wat je allemaal kan/moet regelen. Ook is er een slaapplaats voor je geregeld etc. het is natuurlijk best spannend voor het eerst er alleen op reis en kan daarom een beetje eng zijn.
persoonlijk zou ik er voor kiezen om zonder organisatie te gaan. Ik heb alleen mijn vliegticket bij een organisatie geboekt en de rest zelf geregeld.

Beste Thijs,
Je kunt natuurlijk via een organisatie gaan en het grote voordeel is dat hun dan alles voor je regelen maar maak je echt geen zorgen… Visum aanvraag, bank rekening openen etc. is allemaal prima zelf te doen.
Succes met je keuze! En uiteraard veel plezier in Australie.
Eline
Tip: Huur een wicked campervan met je vrienden! Leuke manier om Australie te ontdekken.