Een jaar Australie, wel/niet via organisatie?

Ergens eind dit jaar wil ik heel graag naar Australie om daar te gaan backpacken in m’n eentje. Van te voren wil ik eigenlijk geen planning maken van waar ik heen ga of hoe lang ik in totaal wil blijven, helemaal leuk&spannend! :wereld:
Nou zijn er organisaties waar je een startpakket kan kopen, zij helpen je dan met de voorbereidingen, de vlucht en met vacatures ed. Aan de ene kant lijkt het me wel een fijn idee dat er mensen zijn bij wie je altijd aan kan kloppen, aan de andere kant hoor ik van veel mensen die er zijn geweest dat het eigenlijk zonde van je geld is, aangezien het zich daar allemaal wel wijst.
Wie o wie adviseert mij? :slight_smile:

De eerste keer dat ik naar Asustralië ging, heb ik zo’n starterspakket gekozen. Achteraf had ik dit inderdaad ook allemaal zelf kunnen uitzoeken, maar ik moet zeggen dat ik het ook heel erg fijn en makkelijk vond dat de eerste dagen geregeld werden!
We kwamen 's avonds aan op het vliegveld en dan is het fijn als er iemand klaar staat en je in een busje laadt, je naar een hostel brengt alwaar je met mensen die je al een beetje kent op een kamer slaapt. Het is gewoon prettig en fijn. Vooral als je voor het eerst gaat.
De tweede dag gingen we direct allerlei zaken regelen als bankpasje, sofi-nr enz. Je doet dat met een half duffe kop van de jetleg en het is heerlijk alles in één dag geregeld te hebben.
Ik weet niet hoeveel duurder het is. Ik was uiteindelijk helemaal niet zo heel veel extra kwijt aan het starterspakket, vooral als je bedenkt dat het inclusief twee nachten + ontbijt + 1x avondeten en de bus naar de stad is. Maar ik weet niet of prijzen erg omhoog zijn gegaan.

Mijn andere reizen heb ik alleen gemaakt en dat ging prima. Maar elke keer voel ik me toch weer een beetje verloren als ik aankwam.

Wat ik wil zeggen: alleen gaan kan prima. Je kunt alles zelf uitzoeken. Dit kost wel iets meer tijd. Met een groep / starterspakket gaan maakt alles net even makkelijker.

Ik denk dat als je wilt gaan werken ed het misschien wel makkelijker is. Ga je alleen reizen, dan is het goed zelf te regelen (en dan ook goedkoper).

Hallo Mlssa

Ik ben in 2004 met een organisatie die kant op gegaan en heb er zeker geen spijt van. Zoals eerder gezegd is het begint wat makkelijker en ontspannender als er iemand klaar staat die je met een busje naar naar een hostel brengt dat al geboekt is. De eerste dagen ben je dus samen met mensen die je al een beetje kent en trek je samen op. Het papierwerk word allemaal op één dag gedaan, (medicare, bank, taxfile, postadres) een mobieltje en backpackers kaart kopen.

Meestal zit er bij het startpakket iets van een tour naar de blue mountains bij in of een stadstour.

Het is waar dat het meeste zich wel wijst of via een hostel te regelen is. maar of je nou echt veel goedkoper uit bent betwijfel ik. Als je twijfelt, en je vind het alleen gaan toch wel spannend dan zou ik lekker z’n pakket boeken.

succes.

Bedankt voor jullie reacties! Vooral de eerste paar dagen lijkt het me inderdaad fijn om met elkaar te zijn, dan kan ik daarna volop van het avontuur gaan genieten :cheer:. Dan boek ik de reis toch maar wel met een startpakket, voelt ook wel wat relaxter. Zo hoef ik niet opnieuw het wiel uit te vinden!
Zijn jullie nu Australie-verslaafd? :wub: Ik hoor echt alleen maar goede verhalen van mensen!
En missch even een stomme vraag, maar hadden jullie iets van een netbook bij je oid.? Voor internet en het opslaan van foto’s ed.? Zo niet, waar sloeg je dan al je foto’s op? Kan me voorstellen dat er over een jaar wel heel veel worden gemaakt!

Alvast bedankt en groetjes!

Is er trouwens een organisatie die jullie aan- of juist afraden? Er wordt zoveel aangeboden en het ziet er allemaal goed uit!

Ik ben al Australië-verslaafd sinds mijn tiende en na mijn eerste reis is het alleen maar erger geworden. Pas dus maar op;-)
Ik had tijdens mijn laatste reis een netbook bij me. Dat had overigens meer te maken met mijn werk (zo kon ik tijdens het reizen ook blijven werken, ideaal!) maar voor foto’s was het ook wel makkelijk. Op veel plekken is wifi dus ook handig.

Ik ben met Australian backpackers geweest. Beviel prima.

Even een waarschuwing. Australië werkt inderdaad verslavend. :smile:

Ik was er in 2004&05 en brande iedere paar weken alle foto’s op 2 cd’s. 1 hield ik bij me, de andere stuurde ik naar huis. Weet je zeker dat je niets kwijt raakt.

Internet café’s zijn er genoeg en een laptop kan samen met al je foto’s gestolen worden. Bovendien kun je echt wel een jaartje zonder je spelletjes en illegale download’s :wink:

succes

Het branden op 2 cd’s is inderdaad een goede optie! Het neemt ook minder ruimte enzo in beslag en als mn laptop mét foto’s wordt gestolen ben ik waarsch wel een tijdje aan het huilen…Dus mét organisatie en zónder laptop :slight_smile:

Wat voor ervaring hebben jullie met de backpacks? Ook daar wordt zoveel in aangeboden…Vanwege lichamelijke klachten is het voor mij handig om er een te nemen die ook wieltjes heeft, dat ik het op m’n rug dragen en ermee lopen af kan wisselen. Iemand tips hierover?

Ik heb geen ervaring met tassen op wieltjes (omdat ik ook trek met mijn rugzak op is een goede pasvorm het allerbelangrijkste), maar kan je één tip geven (wat je zelf overigens ook al voorstelde): neem ik elk geval een tas die je óók op je rug kunt dragen! Veel hostels hebben, vooral in de steden, soms smalle trappetjes. Ik heb al zoveel mensen zien sjouwen met ontilbare grote koffers…op je rug is dan echt makkelijker!

Dat van de combi leek me inderdaad ook wel handig! Die wieltjes zal ik misschien niet eens vaak gebruiken, het lijkt me in veel situaties ook makkelijker om hem op mn rug te doen, maar dat de mogelijkheid er is is wel prettig. Heb een tijd geleden een goede combi-tas gezien van Eastpak, ga me maar eens even orienteren :slight_smile:

Hi Mlssa,

Ikzelf ben vorig jaar met een organisatie geweest en dat is me goed bevallen.>>>
De organisatie is/was gericht op mensen van 18-30 jaar en dat was wel fijn om tussen leeftijdsgenoten te zitten en niet tussen allemaal oudjes :biggrin:
Ik ben met Xtreme Gap geweest: http://www.xtreme-gap.nl/
ik vond het ook wel leuk dat ze veel foto’s en filmpjes hadden van de reizen op youtube en facebook enzo.
Hopelijk heb je hier wat aan en nog veel succes he :slight_smile:

Groetjess

1 like

Bedankt voor je reactie! Geloof dat ik nog niet eerder van deze organisatie heb gehoord, maar heb even op de site gekeken en er staan leuke dingen op! Ik hou ze in de gaten :wereld:.

Groetjes, Melissa