Ik ben van plan om om volgend jaar te gaan backpacken in Australie, wil rond oktober daar heen gaan voor half jaar of nog iets langer. En dan in de zomer nog een paar maandjes hard in Nederland werken om geld te verdienen.
Het is nog wel even ver weg maar ben toch al beetje aan het kijken, en heb al een aantal dingen die ik me afvraag…
-Zit nu heel erg te twijfelen of een organisatie wel zo handig is… want kost dit nu echt veel meer geld? en lukt het allemaal makkelijk zonder organisatie, de eerste vier dagen in een onbekende stad in je eentje?
Wil zo veel mogelijk van Australie zien, waar zou ik dan het beste kunnen beginnen als ik in oktober vertrek? Want is Sydney dan wel zo practisch om te beginnen?
Wat is het slimst met tickets kopen? want wil als het kan ook nog een stop in Bali, Kuala Lumpur, of Hongkong ofzo maken. Wat voor soort ticket en maatschappij is dan het handigst?
Hoop dat iemand me alvast een beetje kan helpen met deze vragen
gewoon zelf gaan zonde van al dat extra geld (wat je later zelf goed kan gebruiken) er zijn meer dan genoeg mensen die zelf gaan ( en je leert zoveel nieuwe mensen kennnen tijdens je reis ) en Sydney is een goed begin punt ! heb je al een idee wat je wil gaan zien ?? en voor het beste ticket wel je weet waar je heen wilt !
ok dankje voor je reactie. ja wil zo veel mogelijk zien en dan met name, fraser island en de whitesundays in qld, wil ook veel gaan surfen dus iemand ook nog tips waar ik dan zeker heen moet gaan? Cairns, Brisbane, Sydney, Adelaide en Perth en de omgeving van deze steden wil ik ongeveer gaan bezoeken. Dus als iemand een mooie route weet hiervoor…
mijn advies plan niet teveel ! er is meer dan genoeg te doen !! fraser and whitesundays zijn ook zeker aan te raden ! en als je al die steden bezoekt (heb ik ook gedaan dan zie je vanalles wat)
Ik zou ook niet met een organisatie gaan. Dat geld kun je beter gebruiken om de eerste week zonder geldzorgen in een hostel te gaan zitten. In Sydney en Melbourna heb je ook reizigers organisaties zitten die je helpen met bankrekening ed. De meeste hostels kunnen je helpen met hoe je aan werk kunt komen en dat soort dingetjes. En zoals gezegd je ontmoet snel mensen die je ook van tips en info kunnen voorzien.
Groet,
Peter
Ps zelf vind ik Sydney wat minder maar er is wel een hoop te doen.
Sydney is geweldig!!!
Ik heb er 9 maanden gewoont en ook veel langs de oostkust gereist.
En inderdaad Fraser Island en de Whitsundays moet je zeker niet overslaan, ik heb een geweldige tijd gehad en prachtige dingen gezien…
“Travel active” is de juiste organisatie voor al jou wensen denk ik.
Ik ga zelf ook aan het eind van dit jaar 8 maanden op reis via deze organisatie. Het is een “work and travel” dus je komt nooit zonder geld te zitten. en je ziet het hele land.
Ook kun je ervoor kiezen om verder te reizen naar nieuw zeeland.
Op de heenreis en terugreis maak je ook nog een stop in bangkok of bali of Kuala Lumpur of fiji.
Het is maar net wat je zelf wilt.
Ik ben met Australian Backpackers naar Australië gegaan! Je kan er met een groepsreis meegaan, maar je kan ook individuele tickets boeken, en die hebben vaak goede voorwaarden! Ook hebben ze informatiedagen waar je heen kan gaan, en dan krijg je erg veel informatie misschien wel handig!
Ik ben trouwens zelf begonnen in Sydney! De dingen die je echt niet mag missen zijn Fraer Island, Whitesundays, Ayers Rock, Great Ocean Road, oeh er is zoveel moois te zien! Heel veel plezier met regeen enzo!