Groepsreis of toch individueel naar Australie

Hallo backpackers

ik zit al meer dan een jaar te twijfelen of ik nu met een groepsreis naar Australie wil of toch individueel.

ik ben voor mezelf er al uit dat in okt/nov ga maar alleen nog niet hoe. ik weet dat als je via backpackers.nl gaat dat het verschil in groeps of individueel heel groot is.

ik zou graag willen weten of de groepsreis dat extra geld waard is want het schijnt niet al te moeilijk tezijn om alles zelf te regelen.
en wat is jullie mening over deze 2 manieren van reizien welke is het leukst.
ik reis zoals het er nu uitziet alleen maar een reisgenootje als altijd leuker en gezelliger.

ik zie jullie reactie graag tegemoet

gr

Peter

Neem van mij aan:“Ga gewoon alleen”. Het klinkt misschien eng maar dat is het echt niet.
Je ontmoet zoveel mensen. De meeste backpackers reizen ook alleen.
Als je gewoon in hostels overnacht, dan ontmoet je in ieder geval heel veel mensen.
Ik spreek uit ervaring.
Bij een georganiseerde reis zit je toch altijd vast aan het programma. Wil je alsnog een tour doen. Dan kan je dat ook nog terplekke regelen. Dit is een stuk goedkoper dan bij een nederlandse organisatie.
als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

daar ben ik ook niet zo bang voor ik had al gelezen dat contact maken daar heel snel en makkeljik gaat.
het mij zeer om het kostenplaatje is het waard om die paar onder euro meer te betalen voor een groepsreis.
ik vind het namelijk zonde geld als je er achteraf achterkomt dat je het ook zonder een organisatie kon doen. snap je

qua kostenplaatje is het zowieszo beter om het in australie te regelen.
Ik weet niet wat je precies wil regelen?

aangezien ik daar ook wil gaan werken in het jaar dat ik daar ben moet ik dus een banknummer hebben en een sofinummer. dat wordt dan ook door de organisatie geregeld als je met een groepsreis gaat. maar dit lijkt in mijn ogen toch geen rocket science ofwel

een ander nederlands meisje wat ik in australie ontmoet had, had dat ook gedaan inderdaad. Haar visum, bankrekening en tax number (sofinummer) werd geregeld en kreeg gelijk een paar dagen sydney verzorgd erbij inbegrepen. Het is ook makkelijk zelf te regelen. De vraag is: wat wil je?

Ik ben zelf van plan in december weg te gaan voor zo’n half jaar.
Ik moet nog boeken etc maar ik ga met een groepsreis.
het is gewoon even lekker in mijn ogen dat alles geregeld is kwa rekening en sofinummer etc. en ze hebben een vast punt waar ze een auto voor je kunnen regelen en helpen etc.
de eerste 4/5 dagen zit je dan bij elkaar. de eerste dag wordt alles geregeld kwa rekningen en savonds mooi biertje doen en bbq. de rest van die dagen ken je gaan surfen, cruisetocht maken etc. Het gaat er mij meerendeels om dat je zowiezo een aanspreekpunt hebt waar je op terug kan vallen. iets van contact en dat alles geregeld is.
Dan zit ik tenminste zeker, en agh wat is 5 dagen met een groep als je nog 150/200 dagen “alleen” bent.