TravelActive, ActivityInternational, RealGap, WWOOF

Hey,

Ik ben laatste tijd een beetje aan het rond kijken voor werken en reizen in australie. Er zijn natuurlijk veel organisaties die zulke dingen aanbieden.
Zoals TravelActive, ActivityInternational, RealGap. Hier aan zitten soms flinke kosten verbonden, dus mij lijkt het voordeliger om alles zelf te regelen…
Ook dan zijn er organisaties die kunnen helpen met het vinden/aanbieden van werk. Zoals HelpX en WWOOF. Dus werken voor kost en inwoning voor een korte periode zodat je daarna weer verder kunt reizen.
Ik heb zelf de opleiding hbo pedagogiek gedaan, dus zou natuurlijk ook als aupair kunnen gaan werken, maar dan zit ik langere tijd vast aan een bepaalde plek. Ander soort werk, simpele baantjes vind ik geen probleem

Ik kom graag in contact met mensen die het zelfde willen of misschien gedaan hebben! Hoor deze ervaringen graag

Hoe denken jullie over (bovenstaande) organisaties die kunnen bemiddelen?
Is het te doen op eigen houtje? Ter plekke werk vinden makkelijk? Waar moet ik op letten? Waar kan ik tegen aan lopen?

En nog zoo veel vragen meer Haha. Wil je iets kwijt, hou je vooral niet in!

Xx Emma
(23 jaar, uit Tilburg)

Hoi Emma!
Ik ben op dit moment bezig met mijn studie HBO Pedagogiek, ik ben in februari 2013 klaar. Daarna wil ik een jaar naar Amerika als au pair, voor de ervaring. Ik ga dit doen met Activity International. Ik vind de kosten van hun programma redelijk meevallen, als ik kijk naar wat ik ervoor terug krijg. Maar het hangt er helemaal vanaf wat je wil. Als je niet voor langere tijd op dezelfde plek wilt blijven, dan kan je beter geen au pair werk gaan doen.

Ik ga voor het eerst zo lang naar het buitenland, en ik ben nog nooit buiten Europa geweest. Dus ik vind het prettiger om met een reisorganisatie te gaan, dan heb ik ter plekke ook iemand om op terug te vallen. Helemaal omdat ik dus een jaar weg ga.
Au pair werk zelf zoeken is wel te doen, maar ook dat vind ik veiliger om via een reisorganisatie te doen ivm fakers. Maar backpacken en ter plekke werk zoeken is wel makkelijker zelf te regelen. Nogmaals, het hangt er vanaf wat je zelf wil.
Als je gaat backpacken, moet ter plekke werk vinden niet al te moeilijk zijn. In landen als Australië en Nieuw Zeeland doen veel backpackers bijvoorbeeld aan fruit plukken. In hostels hangen vaak advertenties. Ook kan je op internet kijken, als je wat websites hierover wil hebben kan je me een berichtje sturen (:

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Misschien kun je jouw ervaring met mij delen, want ik ben benieuwd hoe het gaat als je alles op eigen houtje regelt.

Liefs, Ilse