Hoi Esmee,
Ik ben Emma en ik ben vorig jaar augustus terug gekomen van 9 maanden Australië.
Ik was in juli 2012 klaar met mijn MBO opleiding. Ik besloot toen om een jaartje er tussen uit te gaan, ik wilde graag een stukje van de wereld zien en ik ben toen op internet gaan zoeken wat de mogelijkheden waren. Ik kwam al snel uit bij de organisatie Travel Active, ik was al bekent met de organisatie, omdat mijn zus al een jaar eerder met Travel Active naar Amerika was geweest. Ik ging kijken wat zij allemaal aanboden en werd toen verliefd op hun Au Pair programma.
Ik had me aangemeld en ik ben naar de voorlichtingsdagen gegaan om meer informatie te krijgen en face to face vragen te stellen aan de meiden die daar werken. Ze zijn allemaal heel aardig en behulpzaam, ze hielpen me met de aanmeldingsformulieren, mijn visum aanvraag, ik kon ze altijd bellen en mailen met vragen en zelfs toen ik aan de andere kant van de wereld zat wilde ze me nog graag helpen en waren ze erg nieuwsgierig naar wat ik allemaal meemaakte daar.
In Australië heb ik 8 maanden voor het zelfde gezin gewerkt. Ik weet dat er staat dat je maar 6 maanden voor een gezin mag werken maar ik wilde langer dan 6 maanden gaan en maar voor 1 gezin werken. Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit maar ook dit soort dingen kan je makkelijk vragen aan Travel Active, en dat is ook gelijk het grote voordeel van reizen met een organisatie, je heb altijd een back-up. Mocht er iets zijn, hier in Nederland of daar in Australië, je heb altijd een groep mensen waar je op terug kan vallen. Travel Active heeft ook een goede partner organisatie in Australië die je 24 uur en 7 dagen in de week kan bereiken.
Ik vind het zelf een te groot risico om zonder organisatie naar de andere kant van de wereld te gaan en dat helemaal in je eentje. Het kost natuurlijk wel wat om met Travel active het Au Pair programma te doen, maar je krijgt er zo veel voor terug, namelijk zekerheid. Zekerheid is zo belangrijk als je zo’n verre reis gaat maken. Ik was goed verzekerd, ik had een leuk gezin, ik was goed voorbereid, ik had er onwijs veel zin in en ik zal het allemaal zo weer over doen en dat allemaal dankzij Travel Active en hun goede Au Pair programma.
Het zakgeld wat je krijgt hangt sterk af van de familie waar je geplaatst wordt. Het is belangrijk dat je, voordat je vertrekt, duidelijke afspraken met het gezin maakt, over je zakgeld, de lichte huishoudelijke taken, de kinderen, het dagritme en zulk soort gelijke zaken. Travel Active geeft daar goede voorlichtingen over, ik was heel goed voorbereid toen ik naar Australië vertrok.
Wat ik je kan aanraden is geef ze een belletje, ga naar een voorlichting of stuur ze een email. Het is een groep van onwijs leuke en lieve meiden en ze zullen zeker hun best doen om al je vragen te beantwoorden.
Ik wens je veel succes en onwijs veel plezier in Australië.
Veel liefs van Emma.