Hoi!
Ik wil heel graag als Au Pair naar Australië, en het staat eindelijk min of meer vast dat ik deze droom echt ga kunnen najagen! Helaaaas krijg ik mijn diploma begin november pas omdat ik wat problemen met mn stage heb gehad waardoor ik die over moet doen. Er reizen wel wat vragen op:
- Moet je inentingen hebben voor Australië?
- Ik wil daar in Juli 2014 ongeveer zitten, hoelang van te voren zou ik moeten beginnen met zoeken?
- Iemand ervaring met Travel Active? Het lijkt mij een hele goede organisatie namelijk.
- En natuurlijk; Wat zijn de leukste/mooiste plekken om te zitten? Ik neig zelf een beetje naar Sydney, Brisbane of Perth. Het liefste zou ik in Perth zitten maar ik weet natuurlijk niet of dat echt zo ‘leuk’ is.
- Je moet voor een visum €3200 op je rekening hebben staan maar hier kom ik wss niet aan. Ik ga natuurlijk wel fulltime werken voor ik wegga als dat kan, maar als ik dat nou net niet red? Want de hele reis kost al zoiets dus dan moet ik ruim 6000 euro sparen…
Groetjes!
Hallo Vera,
even een aantal antwoorden. Inentingen zijn niet nodig. En vanaf wanneer zoeken? Ik zou allereerst willen weten hoe groot het aanbod is. Dus probeer eens uit te vinden of je nu een adres zou kunnen vinden. Als je op 'au pair ausrtralia googelt word je bedolven onder sites. Pik er een paar uit en kijk eens verder. Als er nu plenty aanbod is, zal dat over een half jaar ook wel zo zijn.
Qua weer zou ik voor Brisbane kiezen, in Perth en Sydney kan het in de winter flink afkoelen. Perth is zou wel onze favoriete regio zijn omdat we helemaal verslingerd zijn aan West-Australië. Maar dan om er in het juiste jaargetijde te reizen, niet om er te werken.
Als jij erheen gaat met een bevestiging van de familie waar je als au pair gaat werken, doet de douane niet moeilijk. Laat de familie ja afhalen (lijkt me toch wel zo netjes van ze), zodat ze in het onwaarschijnlijke geval dat er iets aan de knikker is, kunnen verklaren dat je met hen mee naar huis gaat en niet zwart gaat werken in een of andere kroeg.
Over Travel Active kunnen anderen je wellicht wat meer vertellen. Succes!
PS. Heb je ook gezien dat er een speciaal au pair forum is. Onder meer met deze posting: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=155514
Hoi Vera,
Wat leuk dat je interesse hebt in Au Pair naar Australië. Wij beantwoorden graag je vragen en helpen je met het verwezenlijken van je droom. Stuur je email naar [EMAIL=“aupair@travelactive.nl”]aupair@travelactive.nl of kom naar één van onze informatiebijeenkomsten. Op onze informatiebijeenkomst is ook altijd een oud-deelneemster aanwezig om je te vertellen over haar ervaringen.
Wij hopen je te zien bij Travel Active
Groetjes
Kim Peters
Au Pair team