au pair tips.

Hallo,

Mijn naam is danielle,
en ik wil graag als au pair gaan werken in australie
maar is het handig om dat via een bureau te doen of kan je het beter allemaal zelf regelen ?

andere tips zijn ook altijd welkom !

Hoi Danielle,

Wat leuk dat je er over denkt om als au pair in Australië te gaan werken. Ik heb het zelf ook gedaan :smiley:

Laat me je als eerste even verwijzen naar een post van mij
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=111609

Hier vind je alvast een hoop tips en ook eventuele gevaren waar je mee moet opletten. Je vind er ook een betrouwbare website die ik zelf ook gebruikt het. Natuurlijk is gezond verstand ook belangrijk :wink:

Je kunt helemaal zelf kiezen hoe je het wilt regelen.

Als je graag alles op voorhand geregeld wilt hebben en je wilt iemand achter je hebben staan als er iets niet goed gaat, dan kun je het beter via een organisatie regelen. Zij kosten natuurlijk nogal wat, maar buiten je vliegreis (denk ik) dat zij alles regelen. Ik neem aan dat zij ook een visum regelen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb het gewoon allemaal zelf geregeld. Ik heb die website gebruikt (lees er meer info over op de bovenstaande link). Ook een visum is handig zelf te regelen, je hebt er alleen wel een credit card voor nodig. Je kunt hem gewoon online aanvragen zodra je een vertrek datum hebt.

Voordat ik je ga bombarderen met meer tips e.d., lees eerst maar eens op je gemak de link door en misschien eens door de website bladeren. Als je dan meer (specifieke) vragen hebt, sta ik voor je klaar. Ik moet wel zeggen dat ik voorlopig 2 weken niet te bereiken ben, want ik vertek donderdag 20 september op vakantie…eindelijk :wink: Ik probeer tussendoor wel de site in de gaten te houden, maar aangezien ik voor het internet moet betalen, durf ik nu niet met zekerheid te zeggen dat ik ook kan antwoorden. Ik ben vanaf 5 oktober weer thuis. Tot die tijd, vraag maar raak :slight_smile:

Groetjes
Nathalie - Forumbeheerder Ierland & Au Pair