Reisplannen voor Australie/NZ 2011-2012

Hee allemaal,

Nu ik mijn bachelor op zak heb, lijkt het me heel gaaf om een jaar iets totaal anders te doen, vandaar dat ik allerlei reisplannen aan het maken ben. Het lijkt me heel leuk om te gaan backpacken in Australie en Nieuw-Zeeland, eventueel in combinatie met werken om niet platzak te worden;-)
Verder zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld een tussenstop in Hong Kong te maken en/of Fiji te zien. Het probleem is alleen dat ik een ontzettende twijfelkont ben over of ik alleen zou gaan reizen of met iemand samen, ik denk namelijk dat het allebei zo z’n voordelen heeft… Het lijkt me fijn om vrij te zijn zodat je precies kan doen en laten wat je zelf wilt, maar tegelijkertijd lijkt het me ook fijn om niet geheel op jezelf te zijn teruggeworpen. Op het reisbureau raadde ze me aan om bijvoorbeeld een camper te huren zodat goedkoper uit bent dan wanneer je elke nacht in een hostel slaapt, maar eerlijk gezegd lijkt het me leuker om in hostels te slapen omdat je daar denk ik meer mensen door leert kennen…
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die met dezelfde dilemma’s worstelen omtrent samen of alleen reizen. En ik hoop dat er iemand is die me verder advies kan geven over het reizen in het algemeen;-)?
Ik hoor het graag!

Groetjes,

Marit

Hoi Marit.
Ik snap wat je bedoelt, ik heb nu een reis gepland staan in maart 2012. En ik begin met een vriendin in australie. Zij blijft daar maar ik zou nieuw zeeland ook graag samen willen doen met iemand, de rest van mijn reis ga ik alleen. Zo kan ik een beetje inkomen :slight_smile:
Een Camper lijkt me gaaf en handig. Je staat op een camping dus je ontmoet altijd mensen. Misschien kunnen we eens kijken of onze plannen overeen komen. Je kunt me op facebook vinden onder Terry Willemstein.

Groetjes!

In je eentje een camper huren is niet echt goedkoper dan hostels hoor… :tssk:
Een hostel in Oz kost je namelijk rond de 15-20 euro per nacht, in NZ 10-15 euro. Met zijn tweeën kan het dus goedkoper zijn, maar alleen niet volgens mij. Ik ben haast benieuwd bij welk reisbureau je bent geweest. :smiley:

Ik ben zelf erg blij dat ik alleen naar beide landen geweest ben. Ik kan soms ook erg twijfelen en waar ik dan vandaag zin in heb, is morgen weer anders. Reis ik alleen, dan mag ik zo twijfelen, want buiten mij heeft niemand er last van. Ik hoef geen rekening te houden met “een ander” en juist daardoor heb ik het gevoel echt even vrij te zijn en mijn eigen keuzes te kunnen maken.

En het op jezelf aangewezen zijn valt wel mee vind ik: dankzij het internet is iedereen nog zo dichtbij en als er echt iets is, dan helpt men je daar heus ook wel. Natuurlijk moet je niet in 7 sloten tegelijk gaan lopen, maar er zijn maar weinig landen waarvoor ik je dat wèl aan zou raden :wink:
Voor specifieke vragen over de landen, kun je denk ik beter op de landenforums terecht. We helpen je graag.

Over alleen reizen kun je een interview met mij lezen op backpackgek.nl
Misschien maakt dat je keuze wat makkelijker;)

Hoi Marit!
Leuke ideeën heb je! Ik zit zelf ook heel erg te worstelen over wat ik nu wil, alleen reizen, via een organisatie of juist via deze weg! Mij lijkt het super om NZ en Australië allebei te ontdekken! Reizen en daarbij werken!
Ik ben benieuwd in welke maand jij dit avontuur wil starten! Hoor graag wat van je!
Groetjes,
Sophia

Hi Marit,

Ik zie je berichtje net, leuk om te lezen! Ik heb namelijk het zelfde plan. Of eigenlijk ongeveer het zelfde plan! Ik wil er misschien wel een wereldreis van maken maar australie staat op nummer een. Wat ik ook graag wil doen is naar azie en daar rondreizen, vanuit daar naar australie/NZ en evt fiji en daarna richter amerika (midden/noord).

Maar ben jij op zoek naar een reisgenoot? Ik wel namelijk! Wanneer wil je gaan? En.hoelang?

Het zou leuk zijn om wat van je te horen, ik ben benieuwd!!

Gr Elies

Ps ik wil dec 2012 of jan 2013 weg…