Tips gevaagd

hallo allemaal, ik wil volgend jaar september graag voor 3 maanden naar nieuw zeeland…en ik weet dat t nog heeeeel ver weg is maar natuurlijk ben ik wel al dingen enz aant uitzoeken…

wat ik nou een heel moeilijk punt vind is: Óf alleen óf met iemand anders die ik half ken… dus suggesties??
alleen kan je doen en laten wat je wilt maar vind t wel doodeng en met iemand de je verder niet goed kent… hmm als t niet klikt kun je alleen verder gaan :dag: ik weet t niet HELP haha :idea:

groetjes afke

Het is absoluut niet eng om alleen te gaan. (Wat kan er mis gaan als je tenminste genoeg geld hebt?)
In NZ leven ze bijna van de backpackers en reizigers. Het kan niet anders of je gaat mensen ontmoeten waar je een tijdje mee optrekt, maar je bent er ook zo weer vanaf als het zo uit komt. Ongeveer 50% reist alleen.

Ik raad je aan om alleen te gaan ipv met iemand die je half kent. Zoals Fijian al zegt. Je ontmoet heel gemakkelijk andere reizigers met wie het klikt in 'n backpackers hostel en je zit er niet 3 maanden aan vast.
Het lijkt allemall wat eng van te voren maar dat gevoel verdwijnt ws heel snel als je op pad bent. Je zult zien dat vele reizigers in dezelfde situatie zitten als jij. Goeie reis.

thx voor de tips. denk idd dat ik alleen ga, geen gezeur van anderen :stuck_out_tongue: en doen en laten wat ik graag wil…

t is alleen even de eerste stap :S januari ticket boeken en gaan met die banaan!!! heb er zin in.

groetjes afke

Lees eens mijn reisverslag op www.traveldestino.com
Ik ben zelf 3 maanden in australie en nieuwzeeland geweest.

Alleen is het echte het leukste!
Ben nu 4 maandjes terug van 3 maanden naar NZ en het is echt super leuk geweest, zou zo terug willen! :wink: En heb ook veel leuke mensen ontmoet, dat gaat zoveel sneller als je alleen reist!
Veel plezier alvast!
Groetjes, Anne