Ik heb een gigantisch luxeprobleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen. In februari ga ik voor 2 maanden een geweldige reis maken dat staat vast.
Ik had het plan om met een vriendin 4 weken (feb) met een spaceship door NZ te trekken en vervolgens alleen door te gaan naar Aussie voor 4 weken (mrt). Helaas gaat deze vriendin niet meer mee en pas ik daarmee ook mijn reis aan.
Vorig jaar ben ik naar Thailand geweest om te backpacken. Hier heb ik een heel groot deel van Thailand door getrokken in 3 weken. **Nu is de vraag ga ik voor 2 maanden australië of 2 maanden NZ in mijn eentje? **
Ik ben een actieve meid die op zoek is naar een afwisselende reis. Ik houd niet van heel toeristische attracties en wil graag bijzondere plekken opzoeken.
NZ trekt mij gevoelsmatig meer maar lijkt mij minder geschikt in mijn eentje. Het OV is niet optimaal naar wat ik heb begrepen. Daarnaast lijkt mij in me eentje rondtrekken in een auto niet de meest leuke optie. Ik ben bang dat dit een beetje lonley wordt.
Wel heb je hier heel veel extreme sporten die ik al heel lang op mijn lijstje staan. Het idee was in eerste instantie van Christchurch naar Auckland.
Daarnaast hoor ik geweldige verhalen over Australië en lijkt dit me iets meer geschikt om bijvoorbeeld met de greyhound bussen op pad te gaan. Kan ik met deze bussen ook wel op de bijzondere plekjes komen naast de toeristische trekpleisteres? Het land lijkt me iets meer van hetzelfde maar wel een stuk gezelliger als ik het heb over het backpacken en heel mooi natuurlijk. Hier is het idee om van adelaide naar brisbane te reizen.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie visie en hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze
Alvast bedankt!
Michelle
ps. heb dit bericht op het australie en nieuw zeeland forum geplaatst omdat ik niet weet waar ik hem het beste kon plaatsen.
Ik ben januari t/m maart in Nieuw Zeeland. Voor mij is het mijn eerste grote reis (en al helemaal voor het eerst backpacken). Ik ga zoals het nu staat ook alleen. Nieuw Zeeland trekt mij vooral heel erg door de mooie natuur. Ik ben nog aan het uitzoeken of ik met het OV of met Stray ga of dat ik een auto ga huren.
Voor Nieuw Zeeland heb ik wel een leuk lijstje inmiddels opgesteld waar ik heen wil. Misschien kunnen we het een en ander naast elkaar leggen en eens kijken of we misschien een deel van de reis samen kunnen gaan doen.
Ik ben januari t/m maart in Nieuw Zeeland. Voor mij is het mijn eerste grote reis (en al helemaal voor het eerst backpacken). Ik ga zoals het nu staat ook alleen. Nieuw Zeeland trekt mij vooral heel erg door de mooie natuur. Ik ben nog aan het uitzoeken of ik met het OV of met Stray ga of dat ik een auto ga huren.
Wat betreft Australië: ik ben er nog niet over uit, maar misschien dat ik in maart Nieuw Zeeland nog 2 weekjes naar Sydney/Melbourne ga om daar o.a. het Blue Mountains park en de Great Ocean Road te bekijken.
Voor Nieuw Zeeland heb ik inmiddels al een leuk lijstje opgesteld waar ik heen wil. Misschien kunnen we het een en ander naast elkaar leggen en eens kijken of we misschien een deel van de reis samen kunnen gaan doen.
Groetjes, Ronald.
Ps. Vrienden van mij zouden een jaar naar Australië, maar die waren er op een gegeven moment wel op uitgekeken. Wat je ook zelf al zegt, zij vonden het op een gegeven moment teveel van hetzelfde worden.
Nieuw Zeeland lijkt mij geschikter voor alleenreizen dan Australië. De woestijn in Australië lijkt mij riskant. Heel weinig mensen. Verder is het in hun zomer in Australië erg heet, heb ik gehoord. Nieuw Zeeland is dichter bevolkt.
Wel zou je Nieuw Zeeland kunnen combineren met Tasmanië.
Australië is meer dan geschikt om alleen te reizen, je bent er namelijk nooit alleen! En als je dat wel doet, zijn een heleboel tours in Australië die je - als je dat wilt - Uluru e.o. kunnen laten zien. Dit heb ik ook 9 dagen gedaan (tour van Darwin naar Uluru) met nog zo’n 12 mensen (waarvan veel mensen die alleen door Australië backpackte) Weinig riskantst aan Ik hoop dat je inmiddels een keuze hebt gemaakt en over twee maanden op het vliegtuig stapt naar een v/d twee (of allebei) landen, have fun!
Ikzelf heb zo’n 4 a 5 weken alleen rondgereisd met lijnbussen en rond 2,5 weken met en touringcarrondreis in Nieuw Zeeland. Dan was in december 2002 en januari 2003. Dat ging best. Ik had een busabonnement, waarin ik vrij met bussen van een busmaatschappij kon rondreizen plus 2 vrije treinreizen.