2 maanden alleen reizen NZ of Australie - feb/mrt 2015

Hallo allemaal,

Ik heb een gigantisch luxeprobleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen. In februari ga ik voor 2 maanden een geweldige reis maken dat staat vast.

Ik had het plan om met een vriendin 4 weken (feb) met een spaceship door NZ te trekken en vervolgens alleen door te gaan naar Aussie voor 4 weken (mrt). Helaas gaat deze vriendin niet meer mee en pas ik daarmee ook mijn reis aan.

Vorig jaar ben ik naar Thailand geweest om te backpacken. Hier heb ik een heel groot deel van Thailand door getrokken in 3 weken. **Nu is de vraag ga ik voor 2 maanden australië of 2 maanden NZ in mijn eentje? **

Ik ben een actieve meid die op zoek is naar een afwisselende reis. Ik houd niet van heel toeristische attracties en wil graag bijzondere plekken opzoeken.

NZ trekt mij gevoelsmatig meer maar lijkt mij minder geschikt in mijn eentje. Het OV is niet optimaal naar wat ik heb begrepen. Daarnaast lijkt mij in me eentje rondtrekken in een auto niet de meest leuke optie. Ik ben bang dat dit een beetje lonley wordt.
Wel heb je hier heel veel extreme sporten die ik al heel lang op mijn lijstje staan. Het idee was in eerste instantie van Christchurch naar Auckland.

Daarnaast hoor ik geweldige verhalen over Australië en lijkt dit me iets meer geschikt om bijvoorbeeld met de greyhound bussen op pad te gaan. Kan ik met deze bussen ook wel op de bijzondere plekjes komen naast de toeristische trekpleisteres? Het land lijkt me iets meer van hetzelfde maar wel een stuk gezelliger als ik het heb over het backpacken en heel mooi natuurlijk. Hier is het idee om van adelaide naar brisbane te reizen.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie visie en hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze

Alvast bedankt!

Michelle

ps. heb dit bericht op het australie en nieuw zeeland forum geplaatst omdat ik niet weet waar ik hem het beste kon plaatsen.

Hoi hoi
Waarom wijk je van je oorspronkelijke plan af? Je kan toch beide doen, ieder een maand. Alleen reizen is super, je bent alleen nooit alleen. Er zijn altijd mensen in hostels of bij een bezienswaardigheid of bij het bungeejumpen. Ik vind het super, heb het jaren gedaan. Ook in NZ en Oz. Gewoon doen, leuke tourtjes opzoeken die of the beaten track gaan en genieten. Moet lukken, geen centje pijn! Succes

Luxeprobleem inderdaad;-)
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vond/vind zelf Australië mooier dan NZ, ruiger, ongerepter en veel beesten. Maar het zijn twee echt verschillende landen, dus moeilijk te vergelijken. Voor extreme sporten is NZ echter echt ideaal!
Je zou kunnen overwegen om in vier weken een hoponhopoff bustour te nemen, bijvoorbeeld kiwi experience. Die stoppen volgens mij ook bij veel van die extreme sportfaciliteiten, zodat je dat kunt doen. Je kunt prima alleen reizen, je komt echt wel andere mensen tegen.
Maar twee maanden Australië is natuurlijk ook mogelijk. Omdat je met het regenseizoen zit, zou ik me wel concentreren op het zuiden, oost en/of westkust.
Succes met het maken van een keuze!

Excuus ik zie jullie reacties nu pas… Iets mis gegaan met de mail denk ik.

Dankjewel!

Ik heb me inmiddels wat verder ingelezen en dan doemen er weer nieuwe vragen op natuurlijk,…
Inmiddels is NZ van mijn lijstje af omdat ik rustig de tijd wil nemen om rond te trekken door Australië.

Ik heb alleen nog wel een vraagje over de seizoenen in Australië. In verband met de seizoenen wilde ik beginnen in Adelaide of Melbourne zodat ik daar in ieder geval zomer is en het weer op een later moment in mijn reis beter is.

De route wordt steeds duidelijker op hoofdlijnen maar mochten jullie nog andere/betere ideeën hebben dan hoor ik het graag. Ik ga niets vast
zetten maar gezien de tijd wil ik wel op hoofdlijnen een schema gaan maken.
Ik wil wel binnenkort m’n ticket gaan kopen omdat het anders alleen maar duurder wordt, m;n startpunt is daarin dus belangrijk.

Nog een paar vragen;

1. Is het handiger om van melbourne naar adelaide te trekken of van
    adelaide naar melbourne?

Dan kan ik daarna vanaf een van deze twee steden vertrekken met het
vliegtuig naar Sydney of Canberra. Vanaf daar wil ik de blue mountains
en de oostkust verder verkennen.

Als het gaat om hostels waar je sociaal contact moet maken GRAAG! haha
je bent er uiteindeljk toch om er lekker op uit te trekken nieuwe mensen
te leren kennen en juist niet om met mn telefoon te zitten.

1. Wat zijn jullie ervaringen met het weer in februari/maart aan de
    oostkust ivm het regenseizoen. Ik hoor veel verschillende verhalen.
    Is Brisbane ongeveer de max of kan je ook nog verder doorreizen naar het
    noorden ivm het weer?

2. Is het qua tijd in 2 maanden zo;n beetje het hoogst haalbare met de
    route die ik mijn hoofd heb?

Hopelijk kunnen jullie me weer een stukje verder helpen.
Nogmaals bedankt voor de reacties, het helpt echt enorm.

Op 2 forums tegelijk bezig? Dan ga ik niet meer antwoorden hier. Succes met alle info en je reis!

Ik was me er niet van bewust dat dit een probleem is.

Excuses in dat geval.

Probleem is het ook niet alleen dubbel op!

Ik denk dat Echidna bedoelt dat ze, net als ik, haar adviezen van het andere forum niet nog eens gaat geven. Maar niet iedereen is op beide forums actief, dus wellicht krijg je waardevolle tips van anderen. Hoe wij er over denken weet je inmiddels:dag:

Zeker al veel gehad aan de tips nu op zoek naar een goed ticket… dankjewel echt veel aan gehad…