Hoi allemaal,
in juli en augustus van 2013 wil ik misschien backpacken in Australie. Nu heb ik nog wat vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen!
- Zijn twee maanden genoeg?
- Wat zijn volgens jullie onmisbare plaatsen en to-do’s in Australie?
- Wat zou volgens jullie het beste reisschema zijn voor een alleenreizende meid van 22 jaar die een onvergetelijke reis wilt maken en openstaat voor contact met andere backpackers en Australiers?
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp! Tips zijn altijd welkom 
sowieso wil ik de volgende drie plekken bezoeken 
- Sydney,
- Great Barrier Reef and
- Kakadu National Park.
Hoi Suzanne,
2 maanden is redelijk kort maar misschien hang je vast aan de schoolvakantie?
Om verder op jou vragen te kunnen beantwoorden is het belangrijk om te weten hoe je je wil verplaatsen. Ideaal is eigen vervoer (auto+tent/campervan) maar dat is natuurlijk duurder…
Wat Frederik al zegt, alles hangt ervan af hoe je je gaat verplaatsen. Je zit (met uizondering van Sydney misschien, in juli 9-16 graden) qua klimaat aan de goede kant van het land. Zelf zou ik in Brisbane landen maar voor wie er nooit geweest is, is Sydney een attractie.
Hoi,
Ik ben net een paar maanden terug uit Australie. Ik ben 26 jaar en heb als vrouw ook alleen gereisd.
Mijn aanraders: 10 daagse Outback tour van Adelaide naar Alice Springs (heading bush tour)
Great Ocean Road (eigen camper huren van Wicked Campers) samen met een andere backpacker is natuurlijk goedkoper
Cairns - Brisbane (Cairns zelf, Townsville (Billabong Sanctuary), Airly Beach (Neem daar het Nomads hostel, erg mooi!), Great Keppel Island - Monkey Beach (tentje en kookgerei mee en slapen op je prive strand, gratis met een prachtige zonsondergang) Fraser Island, Whitsundays, snorkelen bij Great Barrier Reef, Agnes Water (surfen voor 17 dollar, scooteroo, Hostel: Southern cross oid) Brisbane.
Blue Mountains (hostel Flying Fox)
Er zijn zoveel mensen alleen aan het reizen dat je je eigenlijk nooit alleen voelt en bijna altijd met anderen aan het reizen bent
Veel plezier!
Suzanne is waarschijnlijk al lang en breed onderweg. En in juli-augustus de Great Ocean road doe je ook alleen als je het per se wilt en goed tegen kou en regen kunt. Hier het weer in Warrnambool: Warrnambool - climate, averages and extreme weather records en Apollo Bay: http://www.weatherzone.com.au/climate/station.jsp?lt=site&lc=90015
Dit is trouwens weer typisch zo’n geval van iemand die info vraagt, een x-aantal mensen reageert en vervolgens blijft het stil. Jammer is dat.
Haha, ik dacht dat ze had geschreven in juli 2013, zie nu dat het juli 2012 was… tnx