Volgend jaar wil ik samen met mijn vriendin een reis door Australië maken. We willen uiteraard zoveel mogelijk zien maar we vroegen ons af wat mogelijk is in 3 maanden. Het liefst zouden we met de auto rondtrekken om zo lekker flexibel te blijven. Kun je in 3 maanden ‘heel’ Australië zien of is alleen een gedeelte aan te raden? We lazen namelijk dat je voor adelaide, Melbourne, sydney, brisbane, Cairns toch wel 4 tot 5 maanden kwijt bent. Dat vond ik persoonlijk erg lang.
Heel Australië doen in drie maanden is niet te doen. Tenzij met een kapitaal aan binnenlandse vluchten. Maar vertel eerst eens wanneer die drie maanden zijn. Wil je gaan skiën of waterskiën. Grapje, maar als je in juli/augustus in Victoria bent kun je echt gaan skiën. Wel veel warme kleren meenemen dan ;-). En in december en januari wil je niet in het noorden zijn. Ik denk dat voordat iemand iets zinnigs kan zeggen, je eerst bij benadering moet weten wanneer je gaat.
wij deden in drie maanden de “oostelijke helft”. In grote lijnen dus Brisbane - Cairns - Darwin - Alice Springs - Adelaide - Melbourne - Sydney - Brisbane. Eigelijk gingen we meer voor al de natuurpracht die tussen deze steden te zien is. Wij reisden met een campervan. Neem eens een kijkje om onze website: anneliefreek.wordpress.com
Mooie site, Frederik. Maar vind je ook niet dat Tymon (waar ben je?) eerst eens moet vertellen wanneer de reis is? Juli-augustus in Wilsons Promontory is niet goed, net zo min als december-januari Cairns en Darwin.
Tymon, we wachten inmiddels drie weken op een reactie. Beetje slordig. Ik vraag me af waarom je iets vraagt en vervolgens niets van je laat horen. Als je naar een internetloze bestemming op vakantie bent had je dat ook even kunnen melden.
Ben halverwege jullie reisverslag(Frederike) …geweldig leuk om dat te lzen ! Ook super mooie foto’s. Heb jullie ‘rondje’ zelf ook gedaan alleen verdeeld over 4 vakanties…
Kennen jullie de stichting Australia Fair ? kijk maar eens op www.australiafair.nl, ik ben een vd oprichters.
See ya
Astrid
Ja, ik ken Australia Fair. Mijn nichtje (waarvan ook sprake in onze blog) en haar australische vriend wonen nu in België en zijn dit jaar naar jullie event geweest. Ik kon jammer genoeg niet meegaan maar we proberen volgend jaar want ik wou daar wel eens een paar mince & cheese pies en chicken salt kopen
Hoi Tymon,
Ik heb ook 3 maanden gereisd door Australie en heb vind ik zelf nog aardig wat kunnen zien!
We hebben gereisd met de Greyhount ( bus ) + twee binnenlandse vluchten.
Onze route was Sydney, Melbourne, Adelaide, van Adelaide binnenlandse vlucht naar Alice Spings, van Alice springs met de bus door naar Darwin, Darwin binnenlands vlucht naar Cairns, en met de bus de gehele oostkust.
Je kan overal niet weken blijven natuurlijk maar het is te doen, en supergaaf!
Hoi Tessa,
heb je de tussenliggende antwoorden en reacties gezien? Ik denk dat Tymon van de aardbodem is verdwenen. Het zou me verbazen als je een reactie krijgt.
Groet
Willem