3-tal weken trip Australië

Hallo,

Ik ben van plan om volgend jaar 3 à 4 weken naar Australie te trekken.
Wat kunnen we in die tijdspanne doen. Bedoeling is natuurlijk om het maximum uit deze reis te halen.
Ik opteer voor het huren van een wagen, maar ook binnenlandse vluchten zullen een optie moeten zijn om tijd te sparen.
Melbourne en Sydney staan al zeker op het programma. Verder dacht ik ook aan white water rafting en Whitesunday Island.
Bedoeling is ook om aan de oostkust te blijven hangen… maar wat is mogelijk voor 3-tal weken.
De start is ook voorzien in Sydney, hoe ver geraken we op 3 weken tijd?

Alvast bedankt voor de informatie! Ik start nog maar net met het plannen van deze reis dus al de info is zeker welkom.

Groetjes
Adriana

Het is wel een heel raar reisschema als je eerst naar sidney wilt, dan naar melbourne en dan weer omhoog. Dat kost alleen al 1 a 2 weken extra reistijd. Dus begin met melbourne, of begin bovenin, bij cairns.

Vergis je niet in de afstanden! Als je wilt doen wat je schrijft, dan kan je het beste vanaf sidney een binnenlandse vlucht nemen naar de whitsunday islands. Je kan het rijden hoor, maar dan ben je ook echt alleen maar aan het rijden. Dan zie je niks van het land, je kan nergens blijven want je moet dooorrrr. Overigens is de oostkust het saaiste stuk, dus je mist niks als je dat per vliegtuig overslaat.

Je kan trouwens het beste op cairns vliegen, dan een stuk great barrier reef met de whit sunday islands, dan naar sydney vliegen en vanuit daar naar melbourne. En dan is je tijd om. Dus terugvliegen vanuit melbourne.

Als je bij sidney bent, wel even naar de blue mountains. Bij melbourne naar philip island…

(vergelijk het maar met dat je van griekenland naar de punt van noorwegen wilt. Het kan wel, maar wil je onderweg ook nog wat zien en doen??)

Ik zou Melbourne lekker overslaan. Als je Sydney hebt gezien valt Melbourne tegen denk ik. Heb je tijd zat, doen, wil je een wat strakker schema dan voegt Melbourne niet veel toe.

Ik heb in 2001 een reis gemaakt langs de Oostkust. Ben op Sydney gevlogen en daar veel te lang blijven hangen, toen een binnenlandse vlucht naar Cairns genomen en daar ook te lang blijven hangen. (dat dus niet zonder reden want beiden zijn fantastisch) vervolgens ben ik met een huurauto de Oostkust afgezakt via Brisbane weer naar Sydney.
Ga in Sydney inderdaad zeker naar the Blua Mountains! En ik neem aan dat ik voor Carins het Great Barrier Reef niet meer hoef aan te bevelen?

Je kunt het ook andersom doen natuurlijk. Ik ben het niet helemaal eens dat je op deze manier te weinig ziet. Gewoon goed plannen. Ik heb tijdens die trip (4 weken) ruimschoots de tijd gehad alles te zien en was ik niet zo lang (9 dagen) In sydney blijven hangen had ik nog veel meer kunnen zien. Het hele rondje te rijden is wel wat lang misschien dus ik zou adviseren net als ik een binnenlandse vlucht te nemen.

met Virgin Blue kun je alle mogelijk vluchten boeken en ze zijn een goede budget airline, is best betaalbaar.

Adriana,
Ik ben van de zomer vijf weken geweest en het is te kort, te kort, te kort. Overal waar ik was wilde ik blijven (Melbourne-Sydney-Alice Springs, Uluru, Cairns, Magnetic Island, nog meer eilandjes…). Overal is het geweldig.
Kijk wat je leuk vindt, kies een paar dingen, laat alles wat je niet kunt gaan zien over voor een ander moment in je leven en geniet…
Veel plezier met plannen!
Stans

Kijk, daar sla je de spijker op z’n kop natuurlijk.

Mensen doen vaak alsof je maar één keer in je leven naar Australie kunt, het moet altijd meteen uitgebreid.
Toen ik voor het eerst naar Australie ging, hoorde ik van mijn omgeving ‘Gaaf, zoiets doe je maar één keer’

En dat is onzin, want ik ben inmiddels al drie keer die kant opgevlogen.

Dus inderdaad, ga lekker en zie wat je wilt zien, en wat je over moet slaan is een goede reden om een keer terug te gaan!!

En als je alleen maar denkt:“haast, haast” Dan mis je zoveel. Dat is zonde. Geniet ervan dat is het belangrijkste.