Ik vertrek volgend jaar met 2 vrienden naar Australie in September.
We hadden in gedachte om toe te komen in Melbourne en daar een wagen te huren om door te rijden naar Brisbane via Sydney… en van daaruit de vlieger terug huiswaarts te nemen.
Is dit een goed idee om deze route te doen of stellen jullie mij iets anders voor? Ik hoor het graag?
Om te overnachten zou het ons ook niet storen om een camper te huren en daar dan ook in te slapen…
Wat moet ik dan zeker gezien hebben gedurende mijn 3 weken…
Ik kan helaas niet heel veel tips geven, maar wat ik weet kan ik je wel vertellen natuurlijk :)! Ik ben zelf voor 2 weken in Australië geweest met mijn vriend en we zijn via Sydney (9 dagen) naar Brisbane (6) gevlogen met een binnenlandse vlucht van Jetstar! Dus ik weet niet hoe snel het is met de auto of iets dergelijks! Sydney was voor ons precies lang genoeg om de leukste tours te doen, bij Brisbane vonden we 6 dagen echter te lang… Dus ik raad jullie aan meer tijd te besteden in Sydney dan in Brisbane. Misschien hebben anderen hier echter meer tips?
Ik zou sowieso niet te veel tijd in steden blijven hangen! Sydney is nog wel mooi, maar verder zijn Australische steden niet zo mooi (oud) als in Europa. Maar ja, daarover zullen de meningen ook wel verschillen.
Drie weken is niet zo heel veel tijd, maar je kunt wel wat zien. Neem voor Melbourne een dag om bij te komen en de stad een beetje te bekijken en ga daarna voor een dag of vier naar de Great Ocean Road en The Grampians. Vervolgens richting Sydney via de kust of door de alpen. Als je, net als ik, niet echt een stadsliefhebber bent, kun je de hoogtepunten van Sydney prima in een dag doen. Daarna natuurlijk naar de Blue Mountains. Onderweg van Sydney naar Brisbane kom je langs het vaak vergeten Dorrigo NP. Prachtig wandelgebied, evenals New England NP.
Je zou eventueel vanuit Melbourne ook recht naar het noorden richting Broken Hill kunnen rijden en een stuk outback meepikken. Bij Broken Hill kun je Silverton bekijken en daar wandelen. Verder rijdt die route vrij snel aan omdat er niet zoveel tussen zit. Mungo NP (onderweg naar BH) is ook mooi.
Ik zou brisbane laten schieten en genieten van Melbourne- Sydney. Gor, pinquins Island, grampians np, etcetera. Het stuk Sydney, brisbane vond ik veel reizen weinig nieuws.
Hoi! Als je er zeker van wil zijn dat je niets laat schieten tijdens je reis naar Australië, kan je misschien eens contact opnemen met Study-Globe. Wij geven je geheel gratis advies, tips,… en we kunnen je ook helpen bij het zoeken naar goedkope vliegtickets of accommodatie. Niets is verplicht!