We zijn een trip naar Australië aan het plannen voor einde van dit jaar en zoals het nu lijkt gaan we ook een stukje rijden (naast een aantal binnenlandse vluchten).
We kunnen van Melbourne naar Sydney rijden of van Sydney naar Brisbane (of andersom). Heeft iemand tips over welk stuk het mooiste is om met de auto af te leggen?
De keuze is erg moeilijk. Maar de allereerste vraag is hoe lang je ervoor hebt. Wil je dat eerst laten weten? En wat bedoel je met eind van het jaar? Ben je voor de kerst weer terug?
Groet,
Willem
In totaal zijn we 3,5 week in Australië. Maar we gaan ook nog andere dingen doen
Dus voor dit stuk denk ik aan een dag of 10.
En het plan is om in oktober/november te gaan.
Beide routes zijn in 10 dagen te doen. Wil je het wat warmer hebben, dan doe je Sydney - Brisbane. Temperaturen Melbourne in oct.nov zijn 20-22, Sydney 22-24 en Brisbane 25-27.
Ik heb beide routes met wat bijzonderheden in Word. Mocht je die willen hebben, dan moet je me via een privé bericht een mailadres geven, dan kan ik ze aan een mail hangen.e
Veel plezier bij het plannen, voorpret is ook dikke pret.
Dat klinkt top!
Kan ik misschien ook nog mn andere ideeën voor leggen? Er is namelijk zoveel moois dat ik het moeilijk kiezen vind
Ik heb nu het volgende in mn hoofd:
probeer een dagplanning te maken, dat is mijn eerste advies. Hoeveel dagen Cairns? Kuranda met Skyrail en trein, dagje snorkelen. Ayers Rock, Kings Canyon, self drive of georganiseerde rour, 2, 3, 4 dagen. Alice Springs Desert Park.
Brisbane Fraser Island. 1 dag of met overnachting op Fraser?
Melbourne, Philip Island en Great Ocean Road? Naar Sydney via Victorian Alps en Snowy Mountains? Etc. etc.
Lekker plannen, dikke pret!
Groet,
Willem