Over 3 maanden ga ik voor 4 weken naar Australie. Mijn vriendin zit daar voor stage en we hebben precies 4 weken om samen een road trip te maken.
We starten in Adelaide. We hebben een auto… de vraag is, welke route adviseren jullie mij te nemen?
Ik heb 2 plaatsen die ik sowieso wil bezoeken; Brisbane en Sydney… voor de rest wherever the wind blows me
We willen het liefst kampoeren/hostelletjes bezoeken… Lange stukken rijden vind ik niet erg, maar we moeten niet elke dag 5 uur in de auto zitten. We vinden alles leuk…
Wat mag ik niet missen?
Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?
Wil je een rondreis maken, of wil je eindigen in Brisbane? Scheelt namelijk nogal veel of je heen-en-terug moet reizen of niet. In vier weken kun je leuk van Adelaide naar Brisbane rijden, maar als je terug moet reizen, dan ben je echt wat meer tijd kwijt!
Er zijn veek routes die naar Sydney en Brisbane leiden. Wat wil je?
Outbackroute: Adelaide via bijvoorbeeld Flinders Ranges en Broken Hill naar Sydney
Kustroute: Adelaide via The Grampians en the Great Ocean Road naar Melbourne en dan via de kust of via de bergen naar Sydney.
Voor beide routes zou ik zo’n twee weken nemen.
Neem rond Sydney zeker een of twee dagen de tijd om de Blue Mountains te bezoeken.
Vervolgens richting Brisbane zijn er leuke Nationale Parken (bijvoorbeeld Dorrigo, Lamington) en leuke, touristische plaatsjes zoals Byron Bay.
Als je niet terug hoeft, dan kun je kijken of je tijd hebt om nog iets ten noorden van Brisbane te doen, maar vier weken heb je denk ik wel nodig voor deze afstand en om Sydney e.d. even te bekijken.
Aanbevolen om de route one way te doen. Vaak geen drop off kosten voor de auto tussen Adelaide en Brisbane.
Ik begrijp dat je in juni gaat. In het zuiden kan het dan knap koud zijn om te gaan kamperen.
bedankt voor de reacties. Ik moet (helaas) sowieso eindigen in Adelaide doordat m’n vriendin daar na afloop van onze reis nog een paar weken stage moet lopen.
Ik wilde eigenlijk via de kust heen en via land terug… beetjke van alles dus, zee en outback
Idd zonde maar het best bereikbare deel van GBR ligt nog 1700 km boven Brisbane. (Cairns, Port Douglas) Maar misschien zijn er mogelijkheden dichterbij. Kijk eens voor mogelijkheden langs de Sunshine Coast (ten noorden van Brisbane),