Beste Australie liefhebbers,
Ook ik heb het besluit genomen om volgend jaar de stap te wagen een bezoek aan australie te brengen.
Alleen zit ik een beetje te twijfelen welke route wij (vriendin en ik) het best kunnen nemen. Wij zullen 3 weken de tijd hebben om een reisje te maken.
Aankomst zal rond 1 mei liggen, niet ideaal misschien (wintertijd?) maar vanwege planning in NL niet anders mogelijk. We zitten te denken aan de oostkust. En we houden van duiken (great barrier reef), mooie natuur, beetje uitgaan misschien… Kunnen jullie ervaringsdeskundigen mij helpen met suggesties over bezienswaardigheden die we moeten zien? En welke richting is handig om te reizen? Hoor graag van jullie.
ps. We zitten sterk te denken aan het reizen met een campertje 
Je aanvliegroute kan Sydney of Brisbane zijn. Aangezien je helaas maar 3 weken de tijd hebt zou je wellicht in Brisbane beginnen en dan noordwaarts gaan.
Wij hebben een goede ervaring gehad met AA Motorhomes afgelopen januari. Nabij Melbourne opgehaald en bij Sydney weer ingeleverd.
http://www.aamotorhomes.com.au/
De locaties van de firma liggen wel (ver) buiten het centrum van de steden die genoemd worden. In ons geval kwam het juist goed uit.
Dankjewel Chrisitaan.
We beginnen denk ik hoe dan ook in Sydney.
We willen deze stad graag zien dus zullen hier enkele dagen willen blijven.
Daarna willen we nog ruim 2 weken met een camper op stap.
Is Sydney-Brisbane een leuke route om half april tot begin mei te doen?
Is het nog redelijk weer dan hier?
Of is het verstandig om een binnenlandse vlucht (meer naar het noorden) te nemen om zodoende beter weer en bezienswaardigheden te hebben?