route 4 weken: zuid en oost

Hallo

Ik heb me wat verdiept in mogelijke routes en heb intussen een idee van wat ik allemaal zou willen doen. Het plan is nog steeds een rondreis van ongeveer 4 weken tussen midden februari en midden april.

Nu is de vraag, is dit haalbaar en is dit wel aan te raden met de seizoenen enz :slight_smile: of hebben jullie misschien betere ideeƫn, kortom alle advies is welkom!

Het idee:

Aankomst in Sydney
3 dagen sydney
via kust naar Melbourne
Great Ocean Road naar Adelaide (ongeveer 2 dagen: Grampions national park, port fairy, philip island, indien mogelijk flinders ranges en kangaroo island)
Van Adelaide in 1 dag(?) naar Alice Springs rijden
3 dagen in Alice Springs: Kings Canyon, Ayers Rock, The Olgas, Glen Helen

vlucht naar Cairns
3 of 4 dagen Cairns: Daintree National Park, Great Barrier Reef, Cape Tribulation
via Townsville naar het zuiden
Airlie Beach (Whitsunday Islands bezoeken)
Fraser Island
2 Ć  3 dagen Brisbane

Ik heb intussen meermaals gelezen dat het tot april regenseizoen is in Cairns, dus misschien is het beter om te reizen van half april tot half mei en de route als volgt aan te passen?

Aankomst in Sydney
3 dagen sydney
via kust naar Melbourne
Great Ocean Road naar Adelaide (ongeveer 2 dagen: Grampions national park, port fairy, philip island, indien mogelijk flinders ranges en kangaroo island)
Van Adelaide in 1 dag(?) naar Alice Springs rijden
3 dagen in Alice Springs: Kings Canyon, Ayers Rock, The Olgas, Glen Helen

vlucht naar Brisbane (daar enkele dagen blijven)
Fraser Island
Airlie Beach (Whitsunday Islands bezoeken)
naar het noorden via Townsville
3 of 4 dagen Cairns: Daintree National Park, Great Barrier Reef, Cape Tribulation
Vlucht naar huis

Simpel antwoord, nee dit is niet haalbaar.

Voor sydney en omgeving (bleu mountains bijv.) heb je minimaal 3 dagen nodig.

Van Melbourne naar Adelaide via de Great ocean road en the grampians kost je minimaal 3 dagen. Dan heb dus geen tijd voor Kangaroo island en the flinders ranges. Philip island ligt bij Melbourne de andere kant op en niet op de route naar Adelaide. Adelaide-alice is minimaal 2 dagen rijden. Coober pedy is ook een mooie tussenstop. zeker niet overslaan.

Ik kan wel allemaal tips geven maar hoe reis je? Heb je een huurauto, camper of openbaar vervoer.

Ik vermoedde al dat Adelaide - Alice Springs meer dan 1 dag zou kosten :slight_smile:
Zou per auto zijn

Dat niet alleen, ook voor Melbourne-adelaide heb je meer dan 2 dagen nodig.

Voor het stuk Melbourne-Great ocean road-The grampians heb je al 3 dagen nodig. Ook op kangaroo island kun je makkelijk twee dagen blijven. Adelaide zelf is niet zo heel bijzonder als je maar 4 weken hebt. Zelfde geld voor philip island, als je naar kangaroo island gaat kun je philip island wel overslaan.

Adelaide naar Alice springs met een stop in de flinders rangers en coober pedy kost je drie dagen. Je kunt ook rechtstreeks naar ayers rock, the olgas en kings canyon. daar 2 a 3 dagen en dan naar Alice springs. Alice springs is nog zā€™n 450 km vanaf ayers rock.

Als je afstanden en reistijden wilt inschatten kun je google maps goed gebruiken. Geeft een goed idee hoe lang je ergens zonder tussenstops over doet.