December gaan we ruim 2 1/2 week naar australie. We willen graag tips over bezienswaardigheden wat we echt gezien moeten hebben…
We vliegen op Sydney aan en terug op Melbourne. The Blue Mountains, Koala Sanctuary en The Great Ocean Road staan al op het lijstje. Verder willen we best een stuk omhoog gezien vanaf Sydney of doorrijden vanaf Melbourne!
We reizen met een auto, dus hotels en restaurant tips zijn ook welkom!
CGRU, gelukkig voegde je zelf al toe: ‘Misschien een beetje ver uit de buurt’. je zou Sydney-Silveron, bijna 1200 kilometer, eens op de kaart van Europa moeten projecteren. Dan is het alsof iemand de route Utrecht - Lyon wil rijden en vraagt of er nog een alternatief is. Dan zeg je toch ook niet: Warschau vonden we ook heel leuk.
Great Ocean Road, Grampians, Bendigo en dan weer naar Sydney is in 2 1/2 week wellicht te doen, maar ook dan moet je flink doorrijden. Ik denk niet eens dat je aan de Grampians toekomt. Hoe komt het trouwens dat je 2 1/2 week voor Australië hebt?
Sorry, ik had het nog willen wijzigen toen ik zag dat ze vanuit Melbourne terug zouden gaan maar dat was meer dan 10 minuten na mijn posting. Maar dan nog, ze moeten vanuit Silverton ook weer terug. Ik denk dat ze dan beter wat meer tijd in de Grampians kunnen besteden. Natuurlijk, Broken Hill is apart. Maar er is rondom Melbourne nog zo veel meer te zien op wat kortere afstanden zodat er niet alleen maar kilometers gemaakt moeten worden. Wat te denken van na de Great Ocean Road de Otways en dan de Grampians, dat zijn geen bestemmingen waar je even heen rijdt, even rondkijkt en doorrijdt. Langs de kust naar Mount Gambier en via de Grampians terug is ook de moeite waard. En een kwestie van opschieten. Tussen Sydney en Melbourne liggen ook Canberra, de Snowy Mountains, Victiorian Alps en aan de kust Lakes Entrance en Wilsons Promontory. Ik wed dat jullie ook langer dan 2 1/2 week zijn geweest.
Twee en een halve week. Poe, da’s niet lang. Ik denk dat jullie inderdaad niet veel meer kunnen doen dan een mooie route kiezen tussen Sydney en Melbourne, maar veel verder zul je waarschijnlijk niet komen.
Ik zou er ook voor kiezen om vanuit Melbourne nog te kijken of je wat verder kunt reizen over The Great Ocean Road en dan de Grampians. Als je vanuit Sydney eerst naar het noorden gaat, moet je weer terug en moet je mogelijk behoorlijk haasten om in Melbourne te komen. Rij dan liever via een mooie route naar Melbourne. Als daar blijkt dat je nog tijd over hebt, kun je mooi de GOR en Grampians doen.
Reis je via Broken Hill en Silverton dan reis je door een stuk outback. Het rijdt redelijk snel aan, maar het is toch een behoorlijk stuk. Ik zou er in zo´n korte tijd niet direct voor kiezen. Dan liever de kustroute naar Melbourne of door de Australische Alpen. Ook mooi!
Willem: wij hadden 3 weken een camper en reden van Sydney naar adelaide. Via Broken Hill dus. Op dit moment zijn we trouwens in port Douglas’, een zijsprongetje op onze trip van Cairns naar Sydney, ook weer in 3weken (jeej!)
Wat wil je hier nou mee zeggen? Je kunt in drie weken makkelijk van Sydney naar Parth rijden. En Sydney - Adelaide via Broken Hill is circa 200 kilometer om ten opzichte van de rechstreekse weg. Sydney-Melbourne.
Sydney - Adelaide is 1400 kilometer
Sydney - Silverton - Adelaide is 1700 kilometer via Dubbo
Sydney - Mildura - Silverton - Adelaide is 1870 kilometer
Sydney - Silverton - Mildura - Melbourne is 2040 kilometer
En als je dan toch kilometers aan het maaken bent kun je beter via Adelaidde rijden.
Sydney - Silverton - Adelaide - Melbourne is 2433 kilometer
Wat je in elk geval heel veel ziet is asfalt en outback, dat laatste dagenlang.
Wat je niet ziet zijn het Blue Lake in Mount Gambier, de wandeling over de kraterrand van Mount Schank, de vele wandelingen in de Grampians, de prachtige route door de Otways en daarvoor al al het moois tussen Sydney en Melbourne in de Snowy Mountains, de Victorian Alps, eventueel Wilsons Promontory en Philip Island.
Enne, crgu, weet je wie het nog sneller kunnen? Japanners! Stoppen, foto maken, verder rijden.
Willem, ik stop want je wordt vervelend. Il vroeg je al eerder wat minder fel te zijn.Laat een ieder in zijn waarde, en zijn eigen keuzes maken. We rijden geen hele dagen achtereen en zien genoeg. Je stelde me een vraag, en die heb ik beantwoord. Niets meer dan dat.