Voor een cursus ben ik van september tot december in Sydney, ik wil in december (na het eind vd cursus en voor kerst) echter nog blijven hangen en iets meer zin van het land. Ik weet dat de tijd kort is, maar wat raden jullie in die korte tijd aan? Ik snap uiteraard dat er in dit tijdsbestek niet heel veel gezien kan worden.
Bedankt alvast!
Rond die tijd kun je het beste het zuiden van Australie bekijken, omdat het daar dan zomer is. Ga je naar het noorden, dan kom je in The Wet terecht (overigens moet je daarvoor écht naar het noorden, tot aan ongeveer Townsville is er niet zo veel aan de hand).
Hopelijk heb je tijdens je cursus tijd om een keer een weekend de Blue Mountains in te gaan en ook plekken in Sydney te bekijken.
Na de cursus zou je in twee weken tijd richting Melbourne kunnen reizen. Dat kan via de fraaie kustroute, via de prachtige Australische alpen of via de stoffige outback. Allemaal mooi. Het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Heb je een idee wat je zou willen zien? Rond Melbourne is The Great Ocean Road beroemd en mooi. Vergeet dan niet ook even langs de Grampians National Park te gaan.
En dan zitten die twee weken er echt wel op…
Bedankt voor de reactie!
Mij als leek lijkt het het leukst om via de trein/auto ergens naartoe te reizen, ik weet alleen niet hoe makkelijk dat is. Gezien de grote van het land en dat er zoveel moois is heb ik niet echt dingen die ik per se wil zien, maar ga ik meer ervoor wat het makkelijkst is.
Om echt iets te zien, zou ik voor twee weken een auto huren. Bussen en treinen stoppen vooral in de grotere plaatsen en niet zoveel ertussenin.
Je kunt in twee weken tijd dus van Sydney naar Melbourne reizen en tussendoor stoppen waar je het mooi vindt. Je zult wel een route moeten kiezen, dus wat spreekt je aan? Kust, bergen, vlak open land…of beide. Je kunt in vrij korte tijd via het binnenland naar Melbourne reizen en daar de kustroute (great ocean road) nemen (= beroemd) en een kijkje nemen in the grampians.
Moet je weer terug naar Sydney of niet? Als je vanuit een andere plaats terugvliegt, heb je meer tijd omdat je niet hoeft terug te rijden, natuurlijk.
Je kunt ook twee weken naar Tasmanië…
Het land is wel groot, maar met de auto prima te bereizen. De meeste wegen hebben een max snelheid van 100km per uur. De wegen in het zuiden zijn van redelijk goede kwaliteit. De wegen naar Melbourne zijn echt niet super uitgestorven, dus je kunt met alle gemak zelfstandig op pad.
Je vraag blijft verder een beetje vaag. Hoe kunnen we je helpen? ‘Ergens naar toe rijden’. Je kunt overal heen!
Oke bedankt voor het antwoord. Na wat verdere research lijkt me de bus naar Melbourne pakken en vanaf daar terugvliegen het makkelijkst en goedkoopst. Via de kustroute lijkt me dan het mooist en dan uitstappen waar wat te zien is.