3-tal weken trip Australië

Hallo,

Ik ben van plan om volgend jaar 3 à 4 weken naar Australie te trekken.
Bedoeling is om Nieuwjaar in Sydney te vieren, dus rond 29/12/2011 willen we er graag arriveren.

Wat kunnen we in die tijdspanne doen. Bedoeling is natuurlijk om het maximum uit deze reis te halen.
Ik opteer voor het huren van een wagen, maar ook binnenlandse vluchten zullen een optie moeten zijn om tijd te sparen.
Melbourne en Sydney staan al zeker op het programma. Verder dacht ik ook aan white water rafting en Whitesunday Island.
Bedoeling is ook om aan de oostkust te blijven hangen… maar wat is mogelijk voor 3-tal weken.
De start is ook voorzien in Sydney, hoe ver geraken we op 3 weken tijd?

Alvast bedankt voor de informatie! Ik start nog maar net met het plannen van deze reis dus al de info is zeker welkom.

Groetjes
Adriana

Tip 1: boek zo snel mogelijk je overnachting voor Sydney. Hou er rekening mee dat vele (nog enigszins betaalbare) plekjes, vaak eisen dat je 5 nachten verblijft die periode.

Hou er ook rekening mee dat het ook aan de oostkust een drukke periode is, want vele mensen beginnen/eindigen hun reis natuurlijk met Nieuwjaar in Syndey.

Drie weken is natuurlijk kort. Waarom wil je absoluut naar Melbourne? Want hoewel dit mijn favoriete stad is, zou ik het in een 3-weken trip niet opnemen.
Wat wil je zien? Natuur? Stranden? Meer cultureel getinte zaken?

Hoi,

1 hele belangrijke tip…kijk heel goed uit met het boeken van accommodatie! In de maanden dec/jan zijn de accommodatie prijzen belachelijk duur! 3 keer zo duur dan normaal! Ik weet niet hoe dat is met hostels, maar ik denk, moet het toch even zeggen.

Inderdaad ook zoals kiwi zegt, boek zeer ruim van te voren. Alle goedkope plekken zitten minstens een half jaar van te voren al vol of zo!

Ook denk ik dat je route niet echt handig is. Van Sydney naar Melbourne en dan weer terug naar de oost kust en dan helemaal naar boven naar de Whitsundays. Als je van Sydney naar Melbourne vliegt en van Melbourne naar de Whitsundays vliegt dan kan het wel. Maar als je echt meer dingen wilt zien en doen, dan is 3 weken wel kort hoor. En je zult dan wel moeten vliegen van Mel naar Whit. anders is het dus niet te doen.

Misschien moet je eens een planning maken van wat je echt wilt doen en wilt zien. En dan hoe je waar naartoe gaat. Dan kun je beter zien of het te doen is.