Beste tips voor trip van 2-3 weken?

Hallo

Ik en mijn zus willen naar Australië, maar we kunnen ons maar voor 2 à 3 weken vrijmaken. Aangezien dit behoorlijk kort is voor zo’n mooi land, zullen we dus keuzes moeten maken :slight_smile:

We zouden naar Sydney, Melbourne of Cairns willen in de periode februari-maart, is dat aan te raden?

Liefst willen we een mix van leuke steden (Sydney zeker en vast), mooie stranden, maar ook hier en daar een national park mag zeker ook!
Tazmania wordt ook vaak aangeraden, maar ik weet niet of dit zou lukken gezien de beperkte tijd.

We zouden in hostels verblijven en qua vervoer dacht ik aan een auto huren, maar aangezien ze daar links rijden, twijfel ik toch :slight_smile:

Is het aan te raden om een rondrit met een organisatie te maken?

Veel vragen ineens natuurlijk :slight_smile: Maar ik ben op zoek naar de allerbeste tips dus laat maar komen!

Alvast bedankt!!

Hallo, ik wil jullie best een stukje op weg helpen maar een paar dingen zijn heel belangrijk. Twee of drie weken? Bij de afstanden in Australië scheelt dat echt heel veel. En wanneer? Ten derde, wat is ongeveer jullie budget in Australië.
Zelf hebben we zes jaar en 120.000 kilometer rondgetrokken in Australië. Zie www.dutchjumbo.nl
Groeten, Willem

Hey Willem

Ik denk dat je op 2 weken echt heel weinig kan doen, dus liefst 3 weken.
De bedoeling is om tussen 20 januari en 21 februari ergens te gaan.
Qua budget gok ik op 2500 euro (vliegticket is al ongeveer 1000 euro) en qua overnachtingen denk ik vooral aan hostels.

Groetjes

Hallo,
ik zou in januari/februari wegblijven in Cairns. Heel warm en vochtig, relatief veel regen. En, Sydney-Cairns is 2700 kilometer. Die moet je met een retorutje Amsterdam-Sydney ook weer terug. Retourtje Syd-Ca met Jetstar kost 300 euro.
Wat beter lijkt is een rondje Sydney, Melbourne, Adelaide en terug.
Heen langs de kust, terug binnendoor via Broken Hill of Mildura om ook nog iets van het andere Australië te zien. Onderweg naar Adelaide via de pinguis op Philip Island en de Great Ocean Road na Melbourne.
Dat rondje is ergens tussen de 3500 en 4500 kilometer. In en om Sydney heb je geen huurautio nodig, dus twee weken autohuur lijkt genoeg. Twee weken autohuur bij een van de reguliere bedrijven kost circa 450 Australische dollar, benzine kost circa 1,45 dollar per liter. Zesdaagse trip Sydney-Adelaide is circa 695 dollar per persoon, maar moet je ook nog terug.
Dit zo als eerste gedachte, zo gauw je voor jezelff hebt bepaald wat je wilt, laat het maar weten, dan kan ik wat meer gedetailleerd invullen.
Let wel: ook drie weken is kort!
Groet,
Willem