Wij willen graag eens naar Australië, maar we kunnen maar 1 maand gaan. Welke is de beste periode en de must see’s ?
Grtz,
Diederik
Wij willen graag eens naar Australië, maar we kunnen maar 1 maand gaan. Welke is de beste periode en de must see’s ?
Grtz,
Diederik
Hallo Diederik,
4 jaar geleden hebben wij rond getrokken door australie (6wkn).
Als je n paar binnenlandse vluchten boekt kun je relatief toch veel zien.
Wij zijn in feb/mrt gegaan. De ergste hitte is dan voorbij. Het ligt er natuurlijk helemaal aan waar je van houdt. Onze reis begon en eindigde in Brisbane, omdat we daar familie hebben wonen. Even globaal voor de beeldvorming:
Brisbane - Sydney - Melbourne - Ayers Rock - Cairns - Brisbane
Verkijk je niet op de afstanden!!! Wij zijn van Brisbane naar Sydney gereden, maar dit zou ik n volgende keer zeker vliegen! Je verliest n dag met rijden en onderweg relatief weinig te zien. Sydney zou ik in ieder geval bezoeken en van daaruit ook naar the blue mountains gaan! In t zuiden bij Melbourne ligt the great ocean road. Prachtige weg langs de kust! Canberra hebben we ook bezocht maar hier is niet zo gek veel te doen dus dat zou je al kunnen laten vervallen. Ayers rock (de rode rots) is heel mooi, maar vlieg ernaar toe anders weer teveel tijd kwijt! Bij ayers rock liggen the olgas, ook n bergketen, vonden wij persoonlijk mooier dan ayers rock. Als het jullie lukt probeer dan n diner te reserveren onder de sterrenhemel (je ziet er nl de melkweg!!) helaas hadden wij te laat geboekt, maar hoorden van anderen dat t prachtig was! Vanuit Cairns kun je gaan duiken in t great barrier reef, prachtig!
Mocht je meer gedetailleerde info willen laat t maar weten dan stuur ik je het reisschema door, zodat je n idee hebt hoelang we onderweg zijn geweest van plaats naar plaats etc.
Zoals je ziet hebben we alleen het oosten gedaan, tsja… Je moet keuzes maken…
Groetjes
Lydia
Beste Diederik, op internet vind je aanbieders met de gekste routes terug. Hurry, hurry langs alle highlights… in 15 dagen van Sydney naar Cairns, op nog geen 30 dagen van Sydney via Melbourne - Adelaide - Uluru - Darwin naar Cairns. Je kan het zo gek niet bedenken.
Als dit de eerste keer is, als je alles wat rustiger aan wil doen en nog wat wil overhouden voor een volgende keer zou ik een camper huren en een vlucht boeken naar Sydney en vertrek vanuit Cairns. De rest komt vanzelf…no worries.
Wijze woorden, Frederik. Wijzer dan over de maximale dagafstanden met een vijfpersoons camper
Kleine anecdote, GEEN AANBEVELING. Tijdens onze reis door Australië streken we een keer neer bij de zonsondergang in Ayers Rock. Vanwege de afmeting van onze motorhome mochten we bij de touringcars parkeren. Naast ons stapte een gezelschap uit Duitsland uit een bus. Ik maakte een praatje, vroeg ze voor hoe lang ze in Australië waren. Het antwoord: 8 dagen. Ik: nee, ik bedoel niet hoe lang u er al bent, maar hoe lang de reis is. Antwoord weer: acht dagen. De man beschreef het: vliegen, touringcar, vliegen, touringcar. Ik: en het slapen dan? Hij: kijk maar eens binnen, hele luxe touringcar, mooie slaapstoelen. En in het vliegtuig slaap je ook lekker. Ik heb hem nog een prettige vakantie gewenst.
En Lydia, haal je alvast twee weken van jouw schema af? Scheelt toch een heel stuk. Ben het met je eens dat de Olga’s meer de moeite waard zijn dan The Rock.
Voor een rondreis van 4 weken is het keuzes maken. Ik zou bijvoorbeeld van adelaide naar Sydney reizen. Schitterende omgeving! Of paar dagen Sydney en dan drie weken cairns en omstreken. En dan nog is er meer dan genoeg om te zien.
Hoi! Je kan misschien eens contact opnemen met Study-Globe. Wij kunnen je helpen met je planning voor je reis naar Australië, tips geven, helpen met accommodatie of je vliegtickets boeken. Alles is geheel gratis en vrijblijvend. Wij helpen je heel graag verder