Wat bezichtigen in Australie?

Hoi!

Ik wil eind juli/aug voor een maandje naar Australie.
Aangezien de relatief korte periode wat raden jullie dan aan qua bezienswaardigheden?

Groetjes,
Bianca

Hallo,

Ik zou als ik zelf 1 maand in Australie was.
Ik zou ik Syndey beginnen en daar wat dingen te bekijken. Dan zou ik een auto of camper huren en dan de gold coast naar Brisbane reizen is erg mooi en als je zin en tijd heb tot Cairns rijden maar ik weet niet of je dat redt kwa tijd. Dan zou je als je weer vanaf sydney terug vliegt een binnenlandse vlucht kunnen boeken zodat je de camper of auto in de plaats kan achterlaten waar je eindigt.
Sommige mensen zeggen dat Alice Spring ook erg de moeite waard is maar daar heb ik geen ervaring mee en de Outback.

gr van Moira

Hoi,

wij zijn afgelopen september ook ongeveer een maand in Australie geweest en hebben volgende route gedaan:

• Sydney
  • Melbourne
  • Adelaide
  • Alice Springs (via Coober Pedy)
  • Cairns
  • Sydney

In Adelaide zijn we maar drie nachten geweest, hoofdzakelijk voor de verbinding naar AS en een dagje naar de Barossa vallei voor wijntjes proeven :wink:
Van AS naar Cairns en van Cairns naar Sydney zijn we gevlogen. De rest hebben we met openbaar vervoer gedaan en van Adelaide naar AS zijn we met een twee daagse trip gegeaan.

Alice Springs zelf is m.i. niet echt interessant, maar de “omgeving”, Uluru, Kata Tjuta, Kings Canyon etcetera, da’s geweldig.

Kijk maar voor meer informatie op m’n wereldwijzerblog(via m’n profiel)

Succes!

Bedankt voor jullie reacties! :slight_smile:

Voor een maandje australie is Adelaide-sydney heel mooi. Geweldig mooi gebied!