Wij zijn nog nooit in Australië geweest. Het land is enorm groot en ik hoor graag van jullie wat jullie als 1e zouden kiezen om als bestemming heen te gaan.
Ik zat zelf te denken aan Queensland. Wij zoeken in ieder geval een zonnig klimaat (niet heet) , mooie natuur en veel bezienswaardigheden. Wij blijven niet op 1 plek maar zijn van plan een huurauto te nemen.
Wat zouden jullie doen?
eerste vraag: wanneer gaan jullie, welk jaargetijde, daar hangt veel, zo niet alles van af.
Als ik aan Australië denk dan denk ik aan de OUTBACK, met andere woorden: bv. van Darwin naar Alice Springs met oa. Uluru Rock, Kings Canyon, Olga’s… dat allemaal lekker per 4WD en tent en vanuit Alice Springs kan je met een goedkope binnenlandse vlucht alle kanten op! Sydney, Cairns, Brisbane, Melbourne etc.
Ja, Helma en Wippert, dat klopt allemaal. Maar in juli kun je vlakbij Melbourne skiën en sleetje rijden en in januari kun je in Darwin vast komen te zitten vanwege de overstromingen. Vandaar mijn vraag naar het wanneer. En voor de bestemmingen die je noemt heb je geen 4wd nodig.
Dan eerst nog maar een belangrijke vraag: hoe lang?
Wij willen 3 weken gaan en dan in de periode maart t/m mei of september/oktober.
Een tent of camper vind ik persoonlijk niets. Ik rij liever in een huurauto van pension/hotel naar pension. Sneeuw zoek ik zeker niet! Lekker warm en zon 
September/Oktober is het dan Lente in Australië… wij gaan dit jaar oktober/november
Je zult zelf iets moeten aangeven. Als je Ayers Rock, Olga’s en Kings Canyon er bij wilt doen maak je of veel kilometers langs wegen met weinig te beleven of je moet gaan vliegen waarbij Alice Springs niet de goedkoopste bestemming is vanwege het hoge aantal toeristen dat er op vliegt. Drie weken voor Brisbane naar Cairns is een ideale periode met onderweg veel te zien en constant prettige temperaturen.
Zie Brisbane: Brisbane - climate, averages and extreme weather records
en Cairns met in maart nog wel heel veel regen: Cairns - climate, averages and extreme weather records
Ik zou in mei of september/oktober gaan. En volgende keer naar WA voor de wildflowers in augustus, september, oktober.
Groet,
Willem
Het woord is aan jou. Ik heb van Brisbane - Cairns een Word bestand met route en bezienswaardigheden. Als je die wilt hebben moet je me een e-mailadres sturen.
Groet,