Hallo,
Wij, man, ik en 2 grotere kids willen graag volgend jaar een vakantie van een maand door Australie reizen. We willen met een camper reizen(al eerder gedaan in een ander land), maar waar we heen willen weten we nog niet. We zijn nog in de orienterende fase. We houden allemaal van natuur, en het liefst zo min mogelijk regen (hebben we in Nederland al genoeg). Wat kunnen jullie ons aanbevelen, en ook de periode van het jaar. Graag wat tips zodat we een zo goed mogelijke keuze kunnen maken waar we heen zouden moeten gaan, en wat we beter zouden kunnen overslaan, wat is de beste periode om te reizen?
Hey,
Wij zijn in 2006 gedurende juli en augustus in 27 dagen van Perth naar Darwin getrokken via de Gibb River Road wat een fantastische trip was met schitterende flora en fauna.
Wanneer je wat eerder gaat, juni, dan kun je bij Coral Bay(Ningaloo Reef) zwemmen met de Whale Sharks en is Kakadu overal bereikbaar.
Omdat we reeds eerder geweest zijn hebben we deze keer de Pinnacles en Monkey Mia overgeslagen, maar zeker een aanrader samen met Kalbarri, Karijini, Broome, Cape Leveque, Gibb River Road met zijn gorges en watervallen.
Je kunt her en der voor zeer weinig geld overnachten wanneer je bij met 4WD Camper zou gaan op bijv. bushcamps en sommige plekken geheel gratis.
Kijk eens naar mijn fotoalbum waar ik een korte impressie van onze trip heb weergegeven.
Wanneer je op de foto staat komt omschrijving tevoorschijn.
Zie tevens www.West-Oz.com voor meer zeer mooie info omtrent de westkust.
Tevens is Northern Territory met Kakadu, Katherine, Litchfield, Mataranka absolute aanrader.
Wanneer je meer wilt weten roep maar:zon02:.
Greetz,
Flyboy:dag:
Hallo flyboy,
Ik heb de foto’s inmiddels bekeken, en ze waren erg mooi.
We willen toch liever wat later gaan, ik krijg onmogelijk een maand vrij in het hoogseizoen, wij zijn ook niet meer echt verplicht om tijdens de schoolvakantie’s te gaan. Wij zitten zelf eerder te denken aan half september, begin oktober. Dan is het zo ongeveer lente heb ik begrepen, maar is dit dan ook wel het goede seizoen om te gaan, het kan zelfs ook later, geen probleem.
Hey,
Beter September dan Oktober, want temperaturen en luchtvochtigheid en daardoor insecten, stijgen dan al snel hoor, maar goed te doen.
Perth en omstreken zijn dan wel al weer wat warmer en dus iets prettiger, maar wij hadden niet zoveel behoefte aan de stad en zijn zsm weer vertrokken naar de Pinnacles en Kalbarri.
Let er op dat je zo vroeg mogelijk probeert tickets te bestellen, want prijzen kunnen zo een paar 100 € stijgen in 2-3 weken tijd!!
Meestal 8-9 maanden van te voren al te bestellen en zeker doen wanneer je data duidelijk hebt.
Greetz,
Hoi Liseth, wij zijn vorig jaar half oktober vertrokken. Toen begonnen in Darwin en via Alice Springs naar Oostkust. Helemaal naar beneden en toen naar Tasmanie, gevlogen naar westkust en terug naar adelaide.
HOewel oostkust meest populair is, is dat niet het mooiste wat australie te bieden heeft. Ik vond Tasmanie heel gaaf, net als west australie (routes perth- monkey mia, perth- albany).
Oktober is wel max voor nothern territory, eind oktober moet je daar echt weg zijn,
als je nog meer wil weten geef maar een gil, succes met alle voorpret!
Hallo Sonjajurgen,
We zijn al wat aan het snuffelen, bij mijn man gaat tot nu toe de voorkeur uit naar de oostkust, voornamelijk voor great barrier reef, ik zelf zou graag naar the northern territory gaan, misschien is het te combineren. Wellicht kun je wel vertellen hierover, want ik zie dat je van beide wat hebt gedaan, en is dat in sept/okt. te doen?
Hey Liseth12,
Oostkust en Northern territory zijn ook zeer mooi:nod: hoor, echter vooral Oostkust veel toeristischer.
Wanneer je N.T. wilt bezoeken zou je dit eigenlijk als 1e moeten doen ivm weersomstandigheden.
Darwin is een leuke gezellige stad met mooi strand en Litchfield, Kakadu zeer mooie natuurparken en zuidelijker richting Alice Springs ligt Mataranka waar zeer mooie warm waterbronnen zijn.
Alice Springs en de McDonnel ranges zijn ook zeer zeker de moeite waard om samen met Uluru, Kata Tjuta en Kings canyon te bezoeken.
Kun je je zeker een week vermaken.
Van daaruit zou je richting Sydney, Brisbane of cairns kunnen vliegen al naar gelang je voorkeur uitgaat ivm je reis.
Langs de oostkust liggen ook zeer mooie plekjes en natuurparken.
Bij Sydney zijn de Blue Mountains een echte must see.
Noordelijker is Byron Bay zeer de moeite waard.
De Gold coast met zijn Surfers Paradise en lange witte stranden en ten noorden van Brisbane de Sunshine Coast met daar de Steve Erwin Zoo en niet te vergeten een 2 daagse tour op Fraser Island!!! FANTASTISCH!!
Bij Bundaberg de rum proeven!!
Bij Proserpine de Whitsunday Islands.
Dan bij Innisfail de Atherton Tablelands bezoeken met mooie watervallen(Millaa Millaa en Millstream Falls nat. Park) en de Curtain Fig Tree.
Dan bij Cairns de Kuranda railway ride doen. Zeer mooie rit.
Daar dan het barrier Reef bezoeken/duiken/snorkelen en ook niet vergeten noordelijker het Daintree Nat. Park te bezoeken en Cape Tribulation.
Greetz,
Geweldig hier zal ik eens mee aan de slag gaan, wie weet kunnen we zo een reis in elkaar flansen.
Bedankt!
Liseth,
Ik zie dat je antwoord kreeg van Flyboy en dat ziet er allemaal erg goed uit, maar jullie gaan toch maar voor een maand?
Volgens mij is dit niet allemaal in 1 maand te doen.
Groetjes, Sandra.
Ja ik had ook al zoiets in gedachten, ik had inderdaad het idee dat dit nogal veel was. Maar we gaan zoeken naar de beste combinatie.