West of oost Australie?

Volgend jaar september of oktober willen wij voor 4 weken naar Australie, maar waar gaan we naar toe…? >>>>>>>>>
Ayers Rock combineren met camperreis van Cairns naar Brisbane (of Sydney?) of een 4WD camperreis van Perth naar Darwin met de Gibb River road…?

Wie is er in Australies geweest en heeft beide reizen gemaakt en kan ons verder helpen nu eindelijk eens een beslissing te nemen…
Wij zijn ieder geval op zoek naar de reis die ons het meeste avontuur brengt en de mooiste natuur laat zien!

Graag krijgen wij advies over de temperaturen, de nationale parken, de camper, de mooiste plekjes, de tickets, de beste reistijd, leuke campsites, en waar ik eventueel kan paardrijden; kortom we horen graag van jullie!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hi en welkom op het forum.
Choices, choices…
Wij hebben de reizen die je noemt gemaakt maar met een de auto en niet met een camper. Zoals je zegt heb je voor GRR een 4wd nodig.
September/october is een prima tijd van het jaar voor de meeste trips naar Australia.
Vwb Perth-Darwin zou ik de route omdraaien. Dus starten in Darwin in september en dan naar Perth. Voordeel is oa dat october beter is voor Perth en september voor Darwin. Tweede voordeel is je de lange route van Broome naar Perth met de zon in de rug doet. Een niet te onderschatten voordeel imo. Je kan deze route in 4 weken doen maar langer zou beter zijn. Er is genoeg te zien en te doen in de omgeving van Darwin zoals Litchfield NP en Kakadu NP en rond Katherine. GRR road neemt een aantal dagen en ook Broome (Cable Beach) is prachtig. Dan zou je via Port Hedland en Karijini NP naar Exmouth en vooral Coral Bay kunnen gaan en door naar Perth. Wij hebben ooit 6 weken over deze trip gedaan en ons niet verveeld.
Ook 4 weken is tijd genoeg voor Cairns-Sydney (Sydney mag je niet missen!) en september is alweer een prima tijd daarvoor. Je noemt ook Uluru (vroeger Ayers Rock). Dat wordt wel erg veel als je ook nog naar Sydney wil. Van Cairns naar Alice Springs is een dag of 4 rijden en je hebt een aantal dagen nodig voor Uluru, Kata Tjuta en Alice. Alice naar Uluru is ca. 500 kms rijden. En dan moet je weer terug naar de kust…
Lang geleden hebben wij onze eerste reis gemaakt naar Perth. 2 weken ten noorden van Perth met als verste punt Exmouth, en 2 weken ten SW van Perth met de roundtrip Perth-Wave Rock-Kalgoorlie-Esperance-Albany-Margaret River-Bunbury-Perth. Western Australia heeft onze harten gestolen en we zijn er nog diverse keren geweest. Voor een eerste reis is deze route ook zeker aan te bevelen en je hebt geen drop off kosten als je de camper in Perth huurt en weer terugbrengt. Deze laatste route zou prima zijn in october/november te beginnen met de noordelijke route.
Er zijn natuurlijk nog talloze andere mogelijkheden. Je raakt nooit in Australia uitgekeken.
Yeehaw

Hoi,
Het zijn inderdaad keuzes.
Ik denk dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft.
Darwin-Perth is in ieder geval een te gekke reis.
Yeehaw je moet je wel verontschuldigen tegen de zon:zon02:. Maar je hebt wel gelijk. Mijn mening 4 weken is wel een beetje kort. vooral als je ook nog wat andere dingen wilt zien in Oz.
Rondom Perth is een prachtig stuk, goed te rijden niet al te gek grote afstanden.
Als je het rondje naar onderen maakt zoals Yeehaw voorstelt heb je 2 weken leuk reizen Misschien ook nog een of twee dagen doorreizen naar iets noordelijker bv Pinnacles. vervolgens kun je naar Ayers rock vliegen voor enkele dagen en dan doorvliegen naar Sydney voor enkele dagen.
Je ziet hoe langer het duurt hoe moeilijker we de keuze voor je maken.
Want ook Brisbane Townsvile Cairns en verder naar boven is geweldig. Dit wordt onze volgende reis over 2-3 jaar.
Succes met keuzes maken

Wim

Wij bezochten eerst Sydney en de blauwe bergen,daarna vlogen we naar Alice springs.Van daaruit gingen we met een 10 daagse tour mee naar de Uluru,the Olgas en kings Canyon.We reisden door naar Katherine gorge en dan naar Darwin.Vanuit Darwin gingen we naar Kakadu N.P. en vlogen tenslotte van Darwin naar Cairns.In Cairns gingen we naar Cape Tribulation en naar het Great barrier reef.Ook Kuranda was de moeite.Je kan de fotos en de video bekijken op mijn website:

http://home.scarlet.be/guidokestens/australie.html

Nog vragen?Mag je me altijd mailen.
Veel kijkplezier en een goede reis toegewenst
Guido

Hoi,
west!
Het oosten is ook mooi, maar als ik één van de twee zou kiezen, zou het het westen worden. Als je slechts een deel zou doen, kan ik de regio Broome-Darwin aanbevelen. Maar er is zoveel moois te zien dat, wat je ook kiest, je het altijd prachtig zal vinden!

Hallo allemaal! Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik blijf maar horen en lezen dat het westen toch echt super moet zijn, wij hebben inmiddels dan ook besloten de reis van Perth naar Darwin te maken, in september waarschijnlijk.
We willen dan ook de GRR doen, hebben jullie daar ervaring mee? Of andere plekken die we absoluut gezien moeten hebben? Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Hallo!
Ik was bezig met het zoeken van informatie over backpacken in Australië en toen kwam ik op de site terecht:

http://backpacken-australie.jouwpagina.nl/

Echt een aanrader! Staan allemaal handige linken op om auto’s te huren, visum aan te vragen, informatie over een bankrekening openen enz. enz!
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

:zon02:
Groetjes