Wellicht dat er anderen mee gaan denken, maar ik vind Darwin - Perth en een stukje inland (Kalgoorlie en het zuid-westen) een hele mooie optie in die tijd van het jaar. Rustig de tijd hebben voor Darwin’s Mindle Market, Kakadu en/of Litchfield, Katherine, Kununurra, Bungle Bungles en Broome zijn ook wat waard. Snorkelen op meerdere plekken op het Ningaloo Reef, zo vanaf het strand. Mooie wandelingen in Kalbarri en ga zo maar door.
En natuurlijk in augustus en september de wildflowers. Precies de goede tijd daarvoor. Ziehier: http://www.australiasgoldenoutback.com/outback-australia-drive-routes/Outback_wildflower_trails/Coastal_Wildflowers_Self_Drive_five_days
Het lijkt ons ook echt een schitterende route. De LP West Coast Australia is ook al binnen
Is deze route helemaal te doen met een 2WD? Of is een 4WD noodzakelijk?
Ik begrijp dat de keuze voor een 4WD grotere mogelijkheden geeft, maar dit is dan weer wel een stuk duurder.
Verder heb ik zelf ook geen ervaring met het rijden in een 4WD en ik verwacht dat hier enige kennis wel handig is?
Er zijn campers waarmee je op gravel roads mag rijden. Heb je al eens gemaild met Totally Campers? Dat is voor jullie route echt voldoende. Je zou misschien een paar ‘uitstapjes’ echt offroad kunnen maken maar als dat een keer 5-10% van de route is, heb je het wel gehad. Plus dat als je dat doet, je een echte 4wd zou moeten huren en met een compressor aan boord om je bandenspanning te wijzigen. En kom je een keer echt verzakt te zitten, verlies je een hoop tijd. De laatste keer dat het ons overkwam duurde het 30 uur…