Drie maanden met gezin (jongetje van 4) naar Australië - tips!

Hoi,

Ik ben nieuw hier en wil graag zo veel mogelijk tips over een te plannen reis naar Australië. Het is de bedoeling dat wij in 2019 (zodat we voldoende tijd hebben om te sparen) een aantal maanden naar Australië gaan. Ik wil dit graag combineren met een maand Indonesië.

Eigenlijk zijn voorlopig alle tips nog welkom. We zitten pas in de oriëntatiefase :wink: maar voorpret is zo leuk!

Het is het idee om van juli tot (en met?) oktober te gaan reizen. Ik lees overal dat de westkust wordt aangeraden… Hopelijk geldt dat ook voor deze periode.

Wat ik nu denk is dat we eerst een aantal weken naar Indonesië gaan. Onder andere om iets minder lang aan een stuk in het vliegtuig te zitten. Daarna twee maanden naar Australië en terug via Singapore of Maleisië en daar nog een week blijven.

Is dit iets? Is dit mogelijk? Het lijkt me tof wen camper te huren, maar ik kom niet echt uit de kosten. Heeft iemand een indicatie?

Groetjes,

Klien

Hallo Klien,

West-Australië in september/oktober is ideaal. Nog niet te warm en in het wildflower season. Je kunt (en moet vanwege het weer) vanaf Perth naar het noorden. Google maar eens op wildflowers. Dat is zo’n unieke ervaring. Je schrijft dat je in 2019 gaat, met een jongetje van4. Is dat jongetje dit jaar geboren of is hij tegen die tijd 8?

Groet,

Willem

Hij is nu 7 maanden, dus dan 4 jaar oud. We willen gaan vlak voor de leerplicht start.

Waarom is het beter om van Perth naar Darwin te gaan? Andersom leek me handiger vanuit Oost-Timor… Maar geen optie dus vanwege het weer. Das dus zeer nuttige info! Wat is het weer daar dan?

Die wildflowers zien er echt geweldig uit zeg!!! Kan niet wachten.

Sorry Klien, ik bedoelde niet dat je van zuid naar noord moest rijden maar dacht dat je in West-Australië wilde reizen en dus in Perth starten. Darwin ligt het Northern Territory. En mensen uit Perth gaan in juli/augustus ‘up North’ om het koele weer te ontlopen. Perth - climate, averages and extreme weather records Die verzamelen zich dan in de buurt van Coral Bay en 90 Mile Beach. Maar vliegen op Darwin is prima, zeker omdat de temperaturen er in augustus/september juist heel goed zijn. Darwin Airport - climate, averages and extreme weather records
En rijden van noord naar zuid heeft het voordeel dat je de zon 's middags achter je hebt staan. Twee maanden is een hele mooie tijd om van Darwin naar Perth te rijden. Ik heb daar een paar uitgewerkte bestanden van dus als je me een mail stuurt kan ik je die sturen. Ik heb je mijn mail gestuurd in een privé bericht.
Groet, wat zul jij een lange voorpret hebben.
Willem
PS. Op onze website www.dutchjumbo.nl vind je onder En Verder en dan Flora onze wildflower foto’s. En een heleboel reisverhalen over het NT en WA.