Ik heb zowat elke treat op het forum gelezen, maar ben er toch niet aan uit hoe we tijdens onze wereldreis de 2 maanden Australië gaan verdelen… :tear: We zullen er zijn tussen 15 feb en 15 april (kan eventueel nog veranderen naar tussen 1 maart en 1 mei, als dat beter zou uitkomen ivm het weer). We willen zeker de westkust zien, Sydney, en Ayers Rock. Graag ook de parken rond Darwin. Maar we willen niet in de tropische stormen terecht komen, ik weet niet in hoeverre dat nog een risico is in april? En hoe zit dat met de kwallen in het GBR die periode? Wat is trouwens de beste plek om zo dicht mogelijk bij Sydney het GBR te bewonderen?
We kunnen in totaal 1 of 2 binnenlandse vluchten nemen binnen ons RTW ticket. Welke routes zijn dus saai om met de auto te doen en kunnen beter met het vliegtuig om wat tijd te winnen? Ik weet al dat er tussen Darwin en Cairns niet veel te doen is, maar hoe zit het juist tussen Darwin/ Alice Springs en Adelaide / Alice springs. Daar hoor ik veel tegengestelde meningen over.
Eerst dacht ik: Sydney – Melbourne – Adelaide – Ayers Rock, vlucht naar Perth, en daar dan nog 2 weken rondrijden. Dan dacht ik: Sydney – Cairns – Darwin – Ayers Rock, vlucht naar Perth. Vervolgens werd het Brisbane – Sydney – Melbourne, vlucht naar Ayers Rock, vlucht naar Perth. Ook Sydney – Melbourne – Adelaide – Ayers Rock, vlucht naar Perth, rijden tot Darwin hebben op het programma gestaan. Pfff… J
Oja, nog iets: na Australië gaan we naar Indonesië, dus feitelijk zou eindigen in Darwin geen slecht idee zijn. Van daaruit is een rechtstreekse vlucht naar Denpassar (dacht ik toch). Is Darwin doenbaar in deze periode? Of zijn er nog andere plaatsen van waaruit je rechtstreeks naar ergens in Indonesië kan vliegen?
Alvast heel erg bedankt, ik vind dit een zeer goed forum! Hopelijk kan ik na onze reis ook zoveel nuttige tips geven… :chin:
Hi Eline welkom op het forum.
Ik heb effe niet veel tijd and ben 2 weken weg maar je eerste route Sydney-Melbourne-Adelaide (Kangaroo Island)-Flinders Ranges NP-Coober Pedy-Alice and Uluru en dan naar Perth is een goed idee. Kijk vast bij Coral Bay en Ningaloo Reef. Coral Bay is onze grote liefde. Met twee weken noord van Perth kan je dat allemaal bekijken met nog meer plaatsen onderweg als Pinnacles, Kalbarri en Shark Bay. Nadelen zijn er ook. Drop offs zijn hoog in Alice. Begin april is het najaarsvakantie en accomodatie, vooral in WA, zal vol zitten. Misschien een auto huren in Sydney en dan naar Adelaide. Vlucht naar Uluru (alleen met Qantas) en dan de vlucht naar Perth. Op Alice vliegen is goedkoper en je zou bv in Alice een auto kunnen huren en dan een week Alice, Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon bezoeken. Ik hoop dat de anderen nog meer adviezen zullen geven en zie de posts wel over ruim 2 weken. Darwin is aan het eind van de Wet in april en zou ook een mogelijkheid kunnen zijn maar ook daar zijn dan reserveringen nodig ivm de vakanties.
Yeehaw
Kan iemand mij vertellen of Sydney - Melbourne - Adelaide, vlucht naar Alice Springs, vandaar doorrijden naar Darwin en verder tot Perth doenbaar is op 8 à 10 weken tijd, in de maanden maart-april?
Of zouden we beter, zoals Yeehaw voorstelt, telkens een vlucht nemen? Ik had graag door de outback gereden, maar misschien is rondrijden in Alice Springs voldoende om er een idee van te hebben? Als dat zo is dan gaan we beter vliegen om tijd uit te sparen denk ik.
Yeehaw, bedankt voor de tip van de dropoff kosten in Alice Springs. Dat wist ik helemaal niet!
Ik zou niet het gedeelte tussen Perth en Darwin overslaan, hier liggen prachtige gebieden die je eigenlijk niet over mag slaan.(Coral Bay, Broome, Kimberleys, Pilbara, Exmouth, Pinnacles)
Ik zou Sydney, Melbourne, Adelaide en dan rijden via Coober pedy naar Alice springs (Uluru, Katja Tjuta en Kings Canyon) en dan vliegen op Perth en omhoog rijden naar Darwin. Tussen Adelaide en Alice springs krijg je al echt het gevoel dat je alleen op de wereld bent.
Jammer dat je niet denkt aan Tasmanie dit is ook echt onwijs de moeite waard. De natuur is daar onvoorstelbaar mooi alleen het weer kan wat koud zijn. Wij hebben 2 weken daar rondgereden met een camper het was een supergave ervaring met een natuur die ik niet snel zal vergeten.