ik zou graag volgend jaar voor 4weken in october naar australie gaan. het liefst zou ik wel een beetje georganiseerd gaan. weet ook niet wat ik wil zien west kust of oostkust. kan iemand mij tips geven en advies?
alvast bedankt groetjes
Hoi Daantjuhh,
Ik heb je bericht naar het speciale Australiëforum verhuisd. Daar zitten de experts van dat land en kan je beter geholpen worden. Daarnaast kun je hier zelf al wat rondlezen om inspiratie op te doen.
Daarnaast is extra informatie altijd erg welkom. Ben je een stadsmens? Natuur? Lekker veel rondkarren en vanuit de bus alles zien, of juist lange wandeltochten maken? In je uppie of met een grote groep? Gids?
Succes met de voorbereidingen!
Jurjen
Hallo!
Ik ben in oct 2010 naar Australië geweest, oktober is een prima reistijd. Ik ben ook 4 weken geweest. Veeeeeel te kort, hahaha. Maar je kunt al een hoop zien hoor.
Er zijn 1001 keuzes die je kunt maken in Australië. Wat trekt je aan in het land? Wat wil je écht zien? Wil je bijvoorbeeld écht duiken… tsja, dan is Cairns, the tropical north (Port Douglas, Great Barrier Reef, Daintree Rainforest, Cape Tribulation, Table Lands etc) en dan door naar Darwin leuk. Houd je van steden, dan is het denk ik een goed idee om van Sydney naar Aidelaide te reizen: genoeg steden met daaromheen en ertussen prachtige natuur (en een hele goede route als je weinig tijd hebt). Houd je van Surfen? Dan van Sydney naar Brisbane met alle mooie surf spots en NPs. Of wil je helemaal niks zien… alleen outback en leegte… nou ja, dan van Aidelaide naar Darwin oid Of het Westen van Oz. Ligt er dus maar net aan wat je wil.
Je zou eens op de website van YHA kunnen kijken, die bieden ook mini-reispakketten aan. Hostelovernachtingen, Greyhoundbus vervoer en leuke activiteiten. genoeg ideeën in ieder geval.
Veel plezier!
Onze eerste reis lang geleden ging naar Western Australia en dat is nog steeds ons favorite gedeelte van Australia. Vliegen op Perth, auto huren, 2 weken noord van Perth en 2 weken SE van Perth. daarna zijn we nog vele malen teruggeweest. Australia is een fantastisch land. October is, net als Loves zegt, een prima tijd voor bijna alle gebieden. Helaas kan ik je niet helpen aan georganiseerde reizen.