In januari vlieg ik voor 6 maanden naar Australie. Ik vlieg op melbourne omdat ik graag tennis wil kijken bij de australian open. Daarna zijn de opties eigenlijk redelijk open, echter komt mijn vriendin in Februari voor een maand met mij mee reizen. Samen willen we dan eigenlijk vanuit melbourne(of Sydney) richting Brisbane gaan en eventueel omhoog, maar hier twijfelen we over ivm het weer in die periode! Wat zouden jullie voor een maand samen reizen in februari adviseren? Als zij teruggaat blijf ik nog een paar maanden in Australie. Misschien dat iemand een goed idee heeft qua reisschema?
In februari zit je meer naar het noorden toe in het regenseizoen. Tussen Melbourne en Sydney en Sydney en Brisbane is er waarschijnlijk nog niet zo veel aan de hand. Ook kun je waarschijnlijk prima tot Hervey Bay / Fraser Island komen. Daarna toch wel veel kans op regen én orkanen en overstromingen.
Victoria en NSW zijn in die tijd echter prachtig. De Australische Alpen, de kust, maar ook het binnenland bij de Flinders Rangers is prachtig om te zien en heel Australisch. Eventueel zou je ook zelf in een maand tijd richting Perth kunnen trekken en met je vriendin de prachtige (vaak wat vergeten) zuidwesthoek van Australië kunnen bekijken. Het is daar echt supermooi. Als je vriendin weer weg is, kun je zeer rustig aan richting het noorden trekken.
Of je zou via omwegen (GOR, Grampians, kangaroo island, Flinders Ranges) naar Alice Springs kunnen trekken en Uluru bekijken.