Ik heb een paar vragen over Australië. Rond december ben ik van plan om voor 2 maanden naar Australië te reizen.
En als het doorgaat samen met een vriendin en anders alleen (als ik het durf)
Maar ik dacht misschien zijn er meer mensen die van plan zijn rond deze tijd te vertrekken?
Ik zou graag in Cairns willen beginnen en dan naar beneden naar Sydney en als het mogelijk is Melbourne. Maar is dit realistisch en haalbaar?
Ik wil het liefst oud en nieuw vieren in Sydney en natuurlijk wat nationale parken bezoeken en mooie stranden.
Op internet begreep ik dat het in december nog net mooi weer is om dingen te zien in het noorden. En dat daarna het regenseizoen begint.
Dit is mijn eerste keer naar Australië, dus ik ben tot nu toe nog erg onzeker hoe ik alles moet regelen en plannen.
Ik kan je qua route etc. wel helpen, daar heb ik Word bestanden van. Maar de eerste vraag is, hoe ga je reizen? Auto, Greyhoud, samen met vriendin camper?
En je moet niet te lang wachten met je ticket(s) boeken. December is een drukke maand qua vliegen en op Cairns is de keuze wat beperkter dan op Sydney of Brisbane.
Voor Cairns en omstreken wil Ron je vast wel wat verder helpen. En als je Ron echt wil paaien moet je een fles Sonnema Berenburg voor hem meenemen. Echt, serieus. Hij is er een groot liefhebber van, weet ik, maar in Australië is dat spul hartstikke duur. Ron betaalt die fles natuurlijk gewoon, weet ik van hem.
Overigens is twee maanden wel voldoende voor Cairns naar Melbourne, de maand januari is wel hartstikke druk en duur. Hoogseizoen. Ga je in die tijd vanwege het oud en nieuw in Sydney, anders zou je het compleet anders kunnen doen, in februari beginnen in Melbourne en naar Cairns reizen. Dan kom je daar na het natte seizoen aan.
Tot zo ver voor nu.
Hallo Belinda,
Ik reis ook in eerste instantie alleen af naar Australië. Ik wil het eerste gedeelte met een buspas reizen van Greyhound ik heb de indeling ongeveer als volgt gedaan. E.e.a. is afhankelijk van het ticket dat ik nog moet gaan boeken.
24 november Schiphol - stopover
27 nov Brisbane
28- 1 dec noosa
2-3 december Brisbane (van brisbane naar Goldcoast 1 1/2 uur)
4-6 dec Gold coast ( naar Byron Bay 3 ½ uur)
7-8 dec Byron Bay ( naar Yamba 2 uur)
9 dec Yamba (naar Nambucca heads 3 ½ uur)
10 dec Nambucca heads ( naar Port Macquarie 1 ½ uur)
11 dec Port Macquarie (naar Karuah 2 uur)
12-13 dec Karuah (Port Stephens Dolfijnen hoofdstad) ongeveer 3 uur naar Sydney
Vanaf Sydney reis ik samen met mijn zoon, en wil ik een autohuren.
14 dec – 17 dec sydney
18 dec blue Mountains
19 december Canberra
20 december Australische alpen, Jindabyne, Snowy mountains
21 december Australische alpen, Jindabyne, Snowy mountains
22 dec – 23 dec Gippsland of Lakes entrance?
24 dec- 2-januari Melbourne
Misschien vind je het leuk om een gedeelte samen te doen?
Groetjes Heleen