Rondreis Australie

Hallo,

Ik ben op zoek naar tips, of mensen die qua route ideen ongeveer hetzelfde grenzen aan die van mij.
Ik ga/wil vanaf eind September in Australie gaan reizen voor ongeveer 5 maanden.
Hierbij kom ik dus begin Oktober aan in sydney om na 1 week te vliegen naar Cairns ,om vervolgens vanaf daar naar beneden te rijden met gehuurde/gekochte auto!

Dus Sydney- Cairns en dan naar beneden om rond oud en nieuw weer in Sydney te zijn!
Dan heb ik ongeveer nog 2 1/2 maand om verdere dingen te ondernemen!

Wie kan me hier bij helpen, of zegt dat ik het anders moet doen,haha

Alles ideen/tips zijn welkom

Mvg,
Remco

Je moet wel of een surfer zijn of een partyanimal zijn om over cairns- sydney 2,5 maand te doen. Het is wel relaxed natuurlijk maar als je veel van Australie wil zien zou ik wat meer tijd besteden in andere gebieden zoals het red centre of west australie.

Weet je wat het is?
Ik kom dan eind september aan en wil met oud en nieuw in Sydney zijn. Moet ik dan anders reizen eerst? Want ik wil sowieso de oostkust doen,zeker omdat het qua seizoen beter is om van boven naar beneden te gaan!
Wat is jou mening hier in?

Gr.Remco

Wanneer precies de seizoenen zijn weet ik niet.
Misschien kun je eerst 2 of 3 weken rondom Alice springs wat doen en dan door vliegen naar Cairns.
Dan kun je mooi je gebieden afwisselen. 3 weken red centre-cairns naar brisbane-brisbane naar adelaide-adelaide naar melbourne-melbourne sydney. En al het moois daar tussenin natuurlijk.
Dan nieuwjaar vieren in sydney en dan vlieg je naar Perth om dan verder naar darwin te reizen.
Dan heb je al veel gezien.
Mischien nog ergens tasmanie tussen voegen. (zeer mooi)

Ok Thanks ik zal er even over na gaan denken.
Want het is inderdaad leuker als je meer gezien hebt!
Ben benieuwed naar andermans ideeen en ervaringen!

Gr.

Hola,

Na nieuwjaar en dus in januari van Perth naar Darwin zou ik afraden!!

HEET HEET en hoe verder je naar het noorden komt hoe natter het wordt want vanaf eind oktober tot februari/maart is het het Wet Season in het noordwesten en alhoewel de cycloon van nu uitzondering is qua kracht is het cycloontijd in het noorden en noordoosten.

Beste zou zijn direct na aankomst in Sydney naar Darwin te vliegen en vandaar via Litchfield - Kakadu - Katherine Gorge - Bungle Bungles -(Gibb River Road) - Broome - etc naar Perth te reizen.
Darwin - Perth kan wanneer je het rustig aan doet in 5-6 weken afhankelijk van interesses en vervoer.

Van Perth naar Alice en daar max. 2 weken rondzwerven en van daaruit naar het zuiden reizen via Coober Pedy - Port Augusta - Adelaide - Melbourne in 2 weken en vanaf Melbourne vaar Sydney tot aan oud jaar waardoor je lekker oud en nieuw kunt vieren in Sydney.

Dan misschien rondje Tasmanie van 4 weken en daarna 5-6 weken Sydney Cairns zodat je daar pas na het natte seizoen aankomt.

Lijkt je dat wat??

Greetz,

Flyboy>>>:wereld: