Hulp gevraagd reisroute!!

Hallo,
Eind oktober vertrek ik voor 3,5 maand in mijn eentje naar Azië en Australie. De bedoeling is de eerste 6 weken te reizen vanaf Bangkok, Noord Thailand, Laos, Cambodia en terug naar Bangkok. Na deze 6 weken wil ik graag de oostkust van Australie ontdekken en daar heb ik hard jullie hulp bij nodig!

Ik zal ongeveer vanaf 6 december tot 23 januari in Australie zijn.
Wat zijn mijn vragen?

• Ik start in Sydney en reis de oostkust af naar uiteindelijk Cairns. Nu lees ik dat het beste seizoen in Cairns tot en met november is en in Sydney tot en met december. Raden jullie aan om de route andersom te doen? Dus Cairns > Sydney? Om te voorkomen dat duiken alleen in de regen zal gebeuren…?
  • Ik wil heel graag +/- 3 daagse tour doen Alice Springs/Uluru. Waar raden jullie aan deze in te passen? Begin van de route of juist aan het einde?
  • Is de oostkust en Alice Springs in 6 weken (op een relaxte manier!) haalbaar?

Aangezien ik volgende week de tickets wil boeken (en dit natuurlijk afhankelijk is van deze route), zijn alle tips meer dan welkom!! Thanks!

Ik zou de route inderdaad andersom doen; Cairns-Sydney.
De Oostkust kun je in een week of vier goed doen. Kijk dan nog even wat je met de overige twee weken wilt. Je zou er voor kunnen kiezen niet op Cairns aan te vliegen maar op Darwin. Je kunt dan een tour boeken naar Alice en vervolgens een tour naar Cairns. Vanaf daar zet je je reis voort langs de oostkust.
Of je vliegt een deel (Darwin-Alice of Alice-Cairns), maar ik vind vliegen persoonlijk altijd een beetje zonde. Over het land beleef je het land (en de enorme afstanden) pas echt optimaal.

Ik ben het eigenlijk wel eens met Francine. Vliegen naar Darwin, eventueel naar Kakadu of anders direct in 3 dagen met de bus naar Alice springs, vanuit Alice Springs en 3 daagse tour naar uluru en omgeving. Daarna per bus of vliegen vanaf Alice naar Cairns.

Je hebt dan nog ruim 4 weken om Cairns naar Sydney te doen is niet heel ruim maar zeker genoeg tijd voor de belangrijkste dingen. Duiken in Cairns zeilen rond de Whitsundays’s, 4WD kampeertocht op Fraser, Brisbane, surfers paradise, Sydney en de blue mountains.

succes

Je weet dat je de drukste tijd van het jaar Australia bezoekt. Ook ik zou de route andersom doen maar ik zou Uluru die tijd van het jaar niet willen bezoeken. Heet en het stikt van de vliegen (is meestal het geval trouwens…)

de vliegen… :mad:

DIe zijn er altijd inderdaad, maar zoals je zegt, het is wel de hete periode. Ik vond het in September al verrekte heet, en kan me alleen maar voorstellen wat het in Dec-Jan moet zijn.

Thanks iedereen! Heb inmiddels mijn route omgedraaid, dus idd van Cairns naar Sydney! Zit alleen nog steeds met de outback in m’n hoofd. En dan vliegen van Cairns naar Alice Springs en 5 dagen later terug. Heb de rock tour gezien en die lijkt me geweldig… Hmm, iemand ervaring mee begin december?

Als je zo weinig tijd hebt kun je ook naar Yulara vliegen. Dat is het vliegveld bij Ayers rock / the olga’s. Dan hoef je niet perse via Alice Springs.

Er zijn trouwens meerdere tours naar Ayers rock die allemaal bijna het zelfde doen.

Ik wil je zeker niet van Uluru weghouden hoor. Een icoon dat je eens bezocht moet hebben. Kan je niet helpen met een toer maar er zijn er genoeg idd. Ik denk dat je Uluru het beste voor de schoolvakanties kan bezoeken.

Misschien Uluru voor een andere keer bewaren? Het is een heel gereis voor een grote rots in de hitte en drukte…zonder af te doen aan de rots zelf. Ik vond het imposanter dan ik had verwacht, moet ik zeggen.
Als je een stukje outback wilt, kun je die ook dichterbij krijgen. Rij vanaf Cairns bijvoorbeeld eens richting Undara (ook druk trouwens in de schoolvakanties). Vulkanisch gebied, mooie rode grond, best een mooi stukje en een paar uur rijden vanuit de Atherton Tablelands.
Ook elders langs de oostkust kun je het binnenland in rijden.
Succes met het nemen van een beslissing.

Bedankt voor de tips! Inmiddels is mijn ticket geboekt! Ik ben eerst 6 weken in Azie, dan vlieg ik van Bangkok naar Cairns, dan 5 dagen Alice Springs en terug naar Cairns en 5 weken later van Sydney terug naar Amsterdam. Done!

Gefeliciteerd! Je gaat een mooie reis maken!

Das idd een mooie reis. succes en geniet er van! :wereld:

wat dacht je van:
Cairns - Brisbane
(tussen Brisbane en Sydney vond ik het niet interessant, strand heb je ook langs de Great Ocean Road, St Kilda Melbourne, Manly in Sydney, en ga zo maar door)
Vliegtuig van Brisbane naar Uluru
Uluru - Adelaide
Adelaide- Melbourne - Syndey