Eind 2018 rondreis Australië 45+

Hallo allemaal,

Mijn zoon gaat in september naar Melbourne om daar stage te lopen. Ik wil hem dan rond november december op zoeken. Ik wil dan eerst een rondreisje maken en zou het leuk vinden als ik een reismaatje had om de reiservaringen mee te delen en wat kosten te delen. Ik ben mij momenteel aan het oriënteren. Ik heb gekeken naar Greyhoundbuspas van Cairns naar Melbourne en ik heb gekeken naar Western Australia van Perth naar Broome. Als we samen zouden gaan zouden we een auto kunnen huren.
Ik vind het niet erg om in een caravan te verblijven, maar niet in een tent. Air b en b, of B and B, of holidayunits.

Wie heeft er zin om mee te reizen?

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

nee, ik ben geen kandidaat-medereiziger maar wil je wel waarschuwen dat Broome en Cairns geen bestemmingen zijn om in november/december heen te gaan. Brsbane - Melbourne - Adelaide en het zuidwesten van West-Australië zijn betere doelen. In het noorden is het erg nat en erg heet. En kijk ook een naar de regionale buslijnen waardoor je niet alleen op grote wegen rijdt. En, ook interessant, hoe lang ga je.
Cabins op caravan parks zijn trouwens ook hele goede overnachtingsplekken.
Groet, Willem

Kom op Willem, Cairns in november is zeker nog te doen :hihi:. Het begint meestal beetje te heet te worden zo rond midden december. Januari tm April is definitly no-go :stuck_out_tongue:

PS ben midden Juni weer in Meppel als je dat biertje nog wil doen (tussen de 7e en 22e)

Hoi Ron,

Tja, ik bleef aan de veilige kant en weet niet of ze november en december gaat of in november of december uit Nederland vertrekt en ook niet hoe lang ze gaat. En wat voor jou, na zo veel jaar Cairns ‘een beetje te heet is’, wordt door iemand die in die tijd rechtstreeks uit Nederland komt wel anders ervaren.
Ik hoop dat Heleen zich nog eens meldt.

En dat biertje moeten we zeker doen. Ik woon ‘just up the road’ van Meppel. Ik stuur je in een PB mijn mailadres wel.

Hallo Willem,

Bedankt voor je informatie! Ik ga voor 6 weken.

Hallo Willem,

Ik was van plan eind November naar Queensland te reizen en vandaar uit naar Melbourne, laatste week dec en eerste week januari in Victoria. Uit mijn herinnering is november/ december nog wel te doen in Queensland.

Hallo Heleen,

Grappig dat je zegt ‘Queensland is wel te doen’. Brisbane - Cairns is allebei Queensland maar zo’n 1700 kilometer uit elkaar. Zet dat eens uit in Europa. Amsterdam - Barcelona of Rome. Met hun eigen weer. Ik weet niet of je al eerder in Cairns was, eind november, begin december of dat je veel zuidelijker was.
En dat eind december,begin januari het hoogseizoen van het hoogseizoen zijn weet je hopelijk ook. Vroeg boeken dus!
Plezier bij het plannen.
Groeten Willem

Mijn planning wordt als volgt:

Ik reis alleen af naar Australië wil graag nog ergens een stopover maken. Ik wil het eerste gedeelte met een buspas reizen van Greyhound. E.e.a. is afhankelijk van het ticket dat ik nog moet gaan boeken.ik heb de indeling ongeveer als volgt gedaan:

24 november Schiphol - stopover
27 nov Brisbane
28- 1 dec noosa
2-3 december Brisbane (van brisbane naar Goldcoast 1 1/2 uur)
4-6 dec Gold coast ( naar Byron Bay 3 ½ uur)
7-8 dec Byron Bay ( naar Yamba 2 uur)
9 dec Yamba (naar Nambucca heads 3 ½ uur)
10 dec Nambucca heads ( naar Port Macquarie 1 ½ uur)
11 dec Port Macquarie (naar Karuah 2 uur)
12-13 dec Karuah (Port Stephens Dolfijnen hoofdstad) ongeveer 3 uur naar Sydney

Vanaf Sydney reis ik samen met mijn zoon, en wil ik een autohuren.
14 dec – 17 dec sydney
18 dec blue Mountains
19 december Canberra
20 december Australische alpen, Jindabyne, Snowy mountains
21 december Australische alpen, Jindabyne, Snowy mountains
22 dec – 23 dec Gippsland of Lakes entrance?
24 dec- 2-januari Melbourne

Ik wil een kamer huren bij Airbnb, misschien heeft er iemand nog leuke tips voor verblijven bij bovenstaande plaatsen?

Misschien vindt iemand het een leuk idee om een gedeelte samen te doen?
Groetjes Heleen