Reis Cairns-Red center-Melbourne-Adelaide-Sydney

Hallo,

Ik ga in november naar een conferentie in Melbourne en wil dat combineren met een 5 weekse vakantie met mijn vrouw.
Ik heb voorlopig het volgende reisschema

Dag 1-5 reis naar Cairns met een paar dagen bij een vriend in Singapore
Dag 6-8 Cairns en omgeving
Dag 9 Cairns-Alice Springs (vliegen)
Dag 10-13 Red center met huurauto
Dag 14 Alice spring-Melbourne (vliegen)
Dag 15-18 Melbourne (conferentie)
Dag 19-26 Melbourne-Adelaide met camper of huurauto
Dag 27 Adelaide-Sydney (vliegen)
Dag 28-32 Sydney
Dag 32-33 Sydney-Amsterdam

Is dit reisschema te doen of is het teveel van het goede? Ik overweeg Cairns te laten vallen om meer tijd door te kunnen brengen in het Red center en in Sydney.
Is een camper een goed vervoermiddel voor het traject Melbourne-Adelaide of kan ik beter een huurauto en hotelletjes nemen?

Groet,
Sjoerd

Om te voorkomen dat je veel in het vliegtuig zit, misschien een andere optie:
Starten in Sydney, dan door naar je conferentie in Melbourne, daarna naar adelaide en vervolgens naar Alice Springs.

Hi Sjoerd en welkom op het forum.
November is de tijd voor “Building up the Wet” in Far North QLD (Cairns)Het zal luchtvochtig zijn en het kan af en toe regenen maar je bent nog voor eigenlijke Wet. Zwemmen in zee vanaf het strand zonder stingersuit in Far North QLD zal al niet meer mogelijk zijn ivm oa Box Jelly Fish.
Ik zou dus eerst naar Cairns gaan zoals je zelf ook al voorstelt. 3 dagen daar zijn kort. Ik zou een auto huren en zelf op pad gaan. En 1 dag voor het GBR natuurlijk. Andere dagtochten kunnen naar bv Daintree NP en Cape Trib en naar Kuranda en Atherton Tablelands. Cairns heeft geen zandstranden. Vlak boven Cairns heb je aardige plaatsjes als Trinity Beach en Palm Cove en ook heel mooi is Port Douglas.
Vlucht naar Alice.
Houd er rekening mee dat het nog 500+ kms is naar Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon. Het zal er heet zijn. Maar 3 dagen vind ik zelf ook wel genoeg. Helaas is accomodatie in Uluru erg duur. Je kan ook een campervan huren of een tour van Alice. Of rechtstreeks op Yulara vliegen.
Een week tussen Melbourne en Adelaide via GOR kan prima. Je hebt ook nog tijd om de mooie The Grampians NP te bezoeken.
4 dagen Sydney is ook al goed. Je hebt in Sydney geen auto nodig. Vergeet niet een dagje (met de ferry) heen en terug naar Manly te gaan. Je kan ook een bezoek brengen aan de Blue Mountains (trein bv of een tour) maar ik zou wel een overnachting in de BM plannen. Je kan hiervoor ook natuurlijk een auto huren.
Ik denk dat je een goede planning hebt en ik zou zeker Cairns eo niet laten vallen. Aan de luchtvochtigheid ben je al gewend in Singapore…
CV of auto? Dat is een persoonlijke voorkeur. Voor beiden is iets te zeggen.
Yeehaw

Hallo Yeehah,
Bedankt voor je nuttige adviezen.
Ik denk dat we 1 of 2 dagen eerder gaan vertrekken zodat we langer in Cairns kunnen blijven.
De andere opties die je noemt om Ulura te bezoeken ga ik nog bekijken.

Zijn er opties om ergens tussen Sydney en het strand een hotel aan een spoor- of buslijn te nemen zodat beiden makkelijk te bezoeken zijn?

@Anita82: Ik denk dat je vanuit Alice springs eerst naar een grote stad moet vliegen om Australie te kunnen verlaten. Dat blijven dan 3 binnenlandse vluchten.

Groet,
Sjoerd

In Sydney kan je bijna overal met de ferries komen. De aangewezen manier om je te verplaatsen. Tevens is het centrum goed beloopbaar. Je kan ook over de brug lopen en een van de pilaren beklimmen. Je kan zelfs over de boog lopen maar in die pilaar kom je bijna net zo hoog. Bondi Beach is niet onze favoriete, Manly wel. je kan ook een rondje met een soort people mover in het centrum van Sydney maken and van en naar Circular Quay komen vele treinen. De laatste keer dat we in Sydney waren heeft onze auto 4 dagen in een parkeergarage gestaan terwijl wij dus verder alles met de auto doen. Wij hebben tijdens een eerder bezoek aan Sydney 4 dagen in Manly gezeten en hadden daar een condo aan het strand gehuurd. De laatste keer Sydney zaten we in een jachthaven maar die is niet openbaar en we konden daar zitten dankzij vrienden in Sydney die lid waren. Aan hotels kan ik je dus niet helpen.
Yeehaw