Rondreis Sydney-Melbourne-Adelaide-Alice Springs-Cairns-Brisbane

Halverwege november ga ik met mijn vriendin naar Australië rondreizen.
In 28 dagen willen we vanaf Sydney met een auto naar Adelaide om vervolgens met het vliegtuig door te reizen naar Alice Springs. Vanaf Alice Springs vliegen we door naar Cairs en uiteindelijk ook nog Brisbane.

Hieronder een plaatje van de route:

au-map-5028.jpg

We hebben veel informatie opgezocht in boeken en op het internet.
Ik ben net nieuw op dit forum en heb al veel leuke dingen gelezen.
Mochten jullie nog leuke tips hebben rondom deze route dan zouden we ze heel graag willen weten.

Ik zou allereerst zeggen, probeer een planning te maken qua dagen. In Alice Springs (Uluru, Olga’s Kings Canyon) en Cairns, (Daintree, Kuranda, Great Barrier Reef) wil je vast enkele dagen verblijven. Houd rekening met het feit of je vluchten vroeg of laat vertrekken, dus of je een vliegdag inclusief met transfers een hele dag is.
Probeer tusen Sydney, Canberra, Melbourne, Adelaide in elk geval de Snowy Mountains/Victorian Alps in te passen. Kijk eens naar de route Canberra, Cooma, Jindabyne, Albury/Wodonga, Beechworth, Bright, Omeo, Bairnsdale. Dan kun je Philip Island nog mee pakken. Plan voldoende tijd voor Melbourne en besteed niet te veel tijd aan Adelaide. Kangaroo Island is natuurlijk ook een goede optie.
Maar in eerste instantie, probeer een planning van dag 1 tot en met 28 te maken. Met een auto kun je als het moet natuurlijk flink kilometers maken. Vlieg je vanuit Brisbane terug? Als je daar een paar dagen hebt zou je de Glasshouse Mountains en Nimbin eens moeten googelen.

1 like

Willem, bedankt voor je reactie. We vliegen inderdaad vanuit Brisbane terug. We hebben al een ‘ambitieus’ plan gemaakt:

Dag 1 Amsterdam - Sydney
Dag 2 t/m 4 Sydney
Dag 4 Blue Mountains
Dag 5 Sydney - Canberra
Dag 6 Canberra
Dag 7 Canberra - Lakes Entrance
Dag 8 Lakes Entrance - Melbourne
Dag 9 Melbourne
Dag 10 Melbourne - Apollo Bay
Dag 11 Apollo Bay - Mt. Gambier
Dag 12 Mt. Gambier - Adelaide
Dag 13 Adelaide
Dag 14 Adelaide - Alice Springs
Dag 15 Alice Springs - Uluru
Dag 16 Uluru - Kings Canyon
Dag 17 Kings Canyon - Alice Springs
Dag 18 Alice Springs - Cairns
Dag 19 Great Barrier Reef
Dag 20 Kuranda
Dag 21 Cairns - Sunshine Coast
Dag 22 Fraser Island Disc
Dag 23 Australia Zoo
Dag 24 Trip naar Glass House Mountains
Dag 25 Noosa National Park
Dag 26 uitrusten en voorbereiden op de terugreis
Dag 27 Vertrek Brisbane
Dag 28 Aankomst Amsterdam

Nu ik zoek op Daintree lijkt me dat ook wel een mooie plek om heen te gaan. We hadden in eerste instantie Kuranda op dag 20 in gedachten, maar misschien gaan we die nog wel omwisselen naar Daintree. Waarom raad je Adelaide af? Wat is Nimbin voor een bijzondere plek, ook een leuke plek om in gedachten te houden.

Ambitieus is je plan zeker. IK was even in verwarring en wilde al mailen: Adelaide - Alice Springs is 1500 kilometer maar bedacht dat je dat vliegt :wink:

Adelaide raad ik niet echt af, er is alleen minder te zien dan in Melbourne waar wat meer oude(re) gebouwen zijn.

Op dag 10 (Melbourne - Apollo Bay) kun je een leuke zijsprong maken naar de wandeling rond Triplet Falls. Na Apollo Bays is Cape Otway Lighthouse ook wel de moeite waard.
Als je in Mount Gambier overnacht, vergeet dan niet overdag The Blue Lake te doen en 's avonds vooral The Sinkholes. Effe googelen.

Als jullie vroege opstaanders zijn en je hebt tevoren geboekt in Adelaide kun je via Kingston SE en Coorong National Park rijden.

Ja, Nimbin, het enige echte hippiedorp in Australië is leuk maar toch nog een aardig ritje vanuit Brisbane.

Succes met verder plannen. Het wordt een mooie reis maarmaak veel foto’s anders weet je in dit tempo later niet meer waar je allemaal geweest bent :wink:
Als je uitleg wilt of meer wilt weten, meld je je maar.

1 like