Advies geplande route Sydney-Adelaide

Wij reizen van 13 oktober 2012 t/m 4 november 2012 van Sydney naar Aidelaide. Wij reizen met een auto en willen zoveel mogelijk verblijven in Cabins op campings.
Vanaf 30 oktober gaan we vier dagen naar Kangaroo Island. Op 4 okt. vertrekken we vanaf Adeliade naaar Alice Springs en daarna nog een 3 daagse georganiseerde excusrie naar Uluru.
Is onderstaande planning haalbaar? We willen van tevoren niets reserveren. Logie adressen zijn dus ook welkom.

Dag
1 Sydney- Jervis Bay
2 Batemans Bay
3/4 Eden/Merimbula
5/6 Lake Entrance
7 Philips Island
8/9 Melbourne
10 Apollo Bay
11 Port Fairy
12 Grampians NP/Halls Gap
13 Adelaide/Cape Jervis
16 Kangaroo Island vertrek met middag boot

Ik ben niet helemaal mee…ga je nu eerst van Syndey naar Adelaide en daarna nog enkele dagen Alice Springs?

Voor het gedeelte Sydney - Adelaide vind ik 2 weken veel te kort. Je tijd gaat bijna volledig naar rijden, installeren op de camping, winkelen, koken,… en er gaat weinig over blijven om te wandelen, zwemmen en dingen te bezoeken.

Zijn je tickets al geboekt?

Dank voor je reactie.

Onze tickets zijn al geboekt. Iki heb het programma opgesteld n.a.v. reizen in reisgidsen. Zij doen er nog korter over.
We reizen inderdaad van Sydney (waar onze dochter woont) naar Adelaide en daarna vliegen we naar Alice Springs. Rijden met de auto is inderdaad teveel.

Ik kan niet anders dan het helemaal met Frederik eens zijn. Dit is een soort Japanse reis. Maar als de tickets al zijn geboekt zou ik er het beste van maken. Zijn er redenen waarom voor Eden/Merimbula en Lakes Entrance twee dagen zijn uitgetrokken? Daar kun je wellicht wat ruimte winnen om bij voorbeeld in de Grampians wat langer te verblijven. En hier of daar een leuke wandeling of excursie te doen. Om er maar eens één te noemen, tik Triplet Falls eens in, in de buurt van Apollo Bay. En zo zijn er veel meer, van die dingen die geen grote groep toeristen trekken maar een onvergetelijke indruk maken.

Jij ook bedankt voor je reactie.
Nee ik heb geen speciale reden om op bepaalde plaatsen 2 dagen te verblijven. We hebben daarom ook nergens logies gereserveerd. Misschien laten we de Grampians wel schieten. Door fysieke omsandigheden is het niet mogelijk om lange wandeltochten in te plannen. Bovendien houden we van vroeg weggaan. Winkelen is ook geen hobby. En helaas meer tijd hebben we niet. Sydney doen we overigens pas als we weer terug zijn bij onze dochter. Dat scheelt dus ook.
\Groet

Misschien kun je die plaatsen dan over slaan. Vanaf Sydney kun je ook richting Canberra, eventueel via de bleu mountains. De bleu mountians heeft ook meerdere uitkijkpunten zoals de three sisters. Wel heel veel toeristen maar zeker de moeite waar.

In Canberra zijn vooral veel musea, moet je van houden maar het war-memorial museum is al groot genoeg voor zeker een volle dag. Verder is het het parlementhouse wel intresant.

Melbourne is een leuke stad maar met 2 weken zou ik die overslaan, zal niet iedereen met mij eens zijn.

Philips island is best leuk, maar als je ook naar kangaroo island gaat vind ik een beetje dubbel. Grote kans dat je op KI ook pinguin’s ziet.

Great ocean road volgen en dan omhoog naar the grampians. Ik weet niet hoe het fysieke gaat, maar er zijn in de grampians ook wandelingen van een uur of twee. Overigens niet via de meest makkelijke paden.
Daarna kun je door naar Kangaroo island voor een paar dagen en dan naar Adelaide.

Dan zou je kunnen doen:
Sydney, Bleu mountains, Canberra, …,Great ocean road, the grampians, Kangaroo island, Adelaide

Dank voor je reactie.
De Blue Mountains doen we als we bij onze dochter terug zijn in Sydney. Canberra trekt ons niet. De weg langs de kust meer. Tochten van 1 á 2 uur maken in de Grampians is wel mogelijk. Gaan we ook vast doen.
JantjeCarolina

Over Tthe Grampians lees dit topic: TIP: Natuurpark The Grampians