Ik ga in maart naar australie en begin met een maand taalcursus in sydney. Daarna wil ik ongeveer 2 maanden nog rondriezen. Ik dacht aan de route sydney - melbourne - adelaide -alice springs - sydney (alice springs - sydney met vliegtuig) met natuurlijk veel tussenstops tussendoor. (Pinguin Island is heel leuk heb ik gehoord) Nu heb ik de volgende vragen:
Ja die route is in 2 maanden wel te doen. Misschien nog wel meer. Wat bedoel je met pinguin island? ik neem aan phillip island bij Melbourne. Is inderdaad wel leuk, maar er zijn mooiere plekjes om naar toe te gaan. denk aan kangaroo island bij Adelaide, heel veel wildlife waar je dicht bij komt.
Het is wel een leuke route met GOR the grampions kangaroo island, coober pedy, Uluru, the olgas enz enz. Maar je zult ook veel missen, with sundays, frasier, great barier reaf.
Leuke route inderdaad! Adelaide - Alice Springs had ik graag met The Gahn of de auto gedaan, maar helaas geen tijd! Jammer jammer! In Alice Springs kun je het beste met een leuke tour meegaan, bijv. The Rock Tour. Dat vond ik echt top!
Maar zoals MartB zegt kun je nog wel meer doen in 2 maanden. Sydney - Melbourne - Adelaide kun je in een maand doen en dan heb je plenty tijd voor heul veul stopjes! Je zou bijvoorbeeld van Alive Springs naar Brisbane kunnen vliegen en dan langzaam afzakken naar Sydney? Dan kun je bijv naar Noosa, Lamington en Springbrooke NP, Byron Bay en Surfers Paradise.
Rondom Sydney kan ik je trouwens aanraden op The Blue Mountains te bezoeken, is zoooo ontzettend mooi! En als je van een wijntje houdt: Hunter Valley! Het NYA zorgt voor goedkope wijntours, echt een aanrader.
Dank je wel iedereen voor alle goede tips. Ik heb mijn plan een beetje veranderd.
Ik ga nu door naar darwin. De rock tour ga ik zeker doen. Andere tips zijn nog steeds welkom.
Wat je ook kunt doen is een met de bus van Sydney naar Melboure je kunt ook een tussen stop maken in Canberra waar heel veel musea zijn. Zoals het nationale War memorial met een gigantisch museum inc. vliegtuigen en onderzeeër het graf van de onbekende soldaat en de muren met namen van gesneuvelde militairen erg indrukwekkend!. Verder ook het parlements gebouw, leuk om een tour te doen.
Na Canberra verder naar Melbourne eventueel ook makkelijk per trein te doen. Een paar dagen Melbourne voor bijv. Philip island en dan een Tour of nog goedkoper een lift zoeken via the grampions en GOR naar Adelaide. Die weg is goed begaandbaar voor iedere auto en geeft en meer tijd dan met een tour.
Vanaf adelaide zou een tour kunnen doen naar Kangaroo island, vind ik een aanrader.
Na Adelaide, zou je een verder kunnen liften of met verschilende tours naar Darwin, Kakanu en / of Litchfiel NP. nog een tip Adelaide river (onder Darwin) een jumping Crocc tour.
of je een tour doet of een lit is natuurlijk ook afhankelijk van je budget.
Wij hebben dit rondje heeel lang geleden ook in 2 maanden gedaan met een Greyhound buspass. Was goed te doen. Veel gelachen en plezier gehad. Veel gezien, maar inderdaad best wel een paar plaatsen iets minder goed kunnen bekijken. Bv bus stopt in Mataranka, maar tijd was eigenlijk te kort om iets te zien. Ik weet niet hoe de dienstregeling nu is. Maar wij hadden de keuze uit 1 bus per dag. En bv een hele dag Coober Pedy of Mt Isa is erg lang, maar ook daar kwamen we leuke gasten tegen en hebben we ons goed geamuseerd.
Hebben op diverse plaatsen een tour geboekt bv van Alice naar Ulura. Was best wel lang rijden. In Darwin naar Kakadu. etc. etc.
Zijn in de tussentijd al twee keer terug geweest en de vierde vakantie staat alweer op de agenda.
Dus zeker voor een eerste keer is buspas volgens mij een hele goede optie.
Alvast een goede reis
Wim
Een volle dag Mt Isa is wellicht wat lang, maar een volle dag Coober Pedy zou ik toch zeker wel plannen. En het is jammer om Mataranka over te slaan met zijn Hot Springs en Flying Foxes.