Hoe lang voor Sydney - Adelaide?

Ha! Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het plannen van mijn reis. Is zo lastig inschatten hoeveel tijd ik nodig heb… Ik wil deze week mijn ticket boeken naar Sydney, waar ik begin januari mijn reis wil starten. Heb het plan van daar naar 't zuiden af te zakken, naar Tasmanie en eindpunt Adelaide.

Ik hoef nog niet alles helemaal uit te stippelen maar ben wel golbaal aan het orienteren om te weten wat handige plek is om terug te vliegen.
Ik wil lekker de tijd nemen voor mijn reis en veel zien. Is 2 maanden dan prima voor deze route of is dat wat ruim?

Evt. nog tips om deze route uit te breiden met iets wat ik echt móet zien?
(zelf Alice Spings in gedachte, maar jan/feb wordt geloof ik niet echt aangeraden…)

Groetjes, Marloes

2 Maanden voor dit stuk is ruim genoeg.
Misschien is kangaroo island nog een leuke toevoeging op het einde.
Om heel eerlijk te zijn is het zuidoosten van Australie niet het meest spectaculaire stuk van Australië
De stranden ten zuiden van sydney zijn prachtig en Tasmanie is wel echt super.
Zit je vast aan deze route?

Ha! Nee zit zeker nog niet vast aan deze route…moet zelfs nog boeken (sta wel op het punt :wink:
Moet wel stuk zijn wat goed te doen is met ov. Als je nog tips hebt heel graag! Is Sydney aankomen en Melbourne wegvliegen wel een goeie?

Wij komen net terug van 4 weken zuidoost Australie, en vonden het fantastisch! We gingen in 3 weken van Sydney naar Adelaide via Broken Hill met een camper en hadden voorafgaande 2 nachten Sydney en aan het einde 2 nachten Adelaide geboekt in een hotel. Voor ons gevoel hebben we veel verschillende dingen kunnen zien en doen, en was het zeker wél spectaculair… Persoonlijk vond ik de Great Ocean Road, Blue Mountains en de omgeving van Broken Hill (Silverton!) hoogtepunten… Maar ik moet er wel bij zeggen: wij zijn geen strandmensen, en houden er niet van om dagen op het strand door te brengen. Eventueel kun je ons reisverslag lezen op fopma.reismee.nl. Wat wij gedaan hebben is in grote lijnen ook mogelijk met het OV, alleen Broken Hill/Silverton zal niet lukken of moeilijk worden…

1 like