Melbourne - Adelaide, met kleintje van 1,5 jaar

Hallo allemaal,
Wat waardevol al die ervaringsdeskundigen!!! Hopelijk willen jullie ook met mij meedenken?! Ik heb wel al heel veel gelezen, maar elke reis is weer anders!
Ik zou namelijk heel graag jullie mening willen horen over onze plannen.

Wij willen heel graag volgend jaar december naar Australie (ik weet t, ik ben erg op tijd :hihi: We zijn daar in totaal 30 dagen. We reizen met onze zoon van dan ruim 1,5 jaar.
Ons plan is om eerst op Melbourne te vliegen en daar een paar dagen (dag of 4) te acclimatiseren/bijkomen. We hebben daar familie wonen en zo kan met name onze zoon bijkomen van de reis.

Daarna willen we een camper huren. Ik heb de Endeavour Camper van Apollo op het oog (misschien iemand hier nog een mening over?) Ik moet me nog nog verdiepen of het goedkoper en mogelijk is om hem via Cheapa Campa te huren. Ik heb daar wat over gelezen.

We willen rijden naar Adelaide en vanuit Adelaide naar Sydney vliegen om daar nog een dag of 3, 4te verblijven. Blijven er dus 20 dagen over voor de camperreis van Melbourne naar Adelaide.
Ik ben me bewust dat dit best veel is voor dit stuk(je), maar ik wil echt rekening houden met het feit dat we een kleintje meehebben en dat het ook VAKANTIE is. Daar bedoel ik mee, niet hele dagen in de auto zitten (uur of 2, 3 max) en ook op fijne plekken eens 2 of 3 dagen kunnen blijven. Is het dan nog steeds te lang?

Ik kwam ook al uit om, zoals bij andere onderwerpen aangegeven, in elk geval Grampians aan te doen en ook Kangaroo Island. Zelf dachten we ook nog om langs Philip Island te gaan. Ik lees ook steeds South Flinders, maar dat kan ik niet vinden via google maps?!
Misschien handig om wat punten die ik in mijn hoofd heb onder elkaar te zetten?:

Melbourne (3,4 dagen)
Philip Island
GOR (Otway Ranges)
Gampians
Cape Bridgewater
Discovery Bay
Canunda NP
Mnt Gambier (blue lake)
Fleurieu Peninsula
Port Elliot
Via Victor Harbor met de Ferry naar Kangaroo Island (3 dagen?)
Terug naar Cape Jervis
Normanville
McLaren Vale
Adelaide
Vliegen naar Sydney (dag of 4, 5) Iemand nog een hotel om aan te raden??
en zijn de Blue mountains de moeite waard? Om bijv. in Sydney nog een auto te huren en een hostel te zoeken voor bijv. 2 nachten in de blue mountains?

Dit was het wel zo’n beetje (voor nu :redface:) Schiet alsjeblieft overal op waar je iets over kan/wilt zeggen!

Alvast bedankt!

Lieve mensen,
jullie mogen ook best reageren in plaats van alleen mijn bericht lezen :slywink:

Hallo Lieke,

met South Flinders, bedoelen ze South flinders ranges.

Philip Island, GOR, Gampians, kangaroo island en Adelaide heb ik wel gedaan. De rest van jou route niet.

Philip island is wel leuk, maar ik vond het ook niet zo heel spectaculair. 1 dag is voldoende, de pingiun parade is s’avonds dus als je een camper hebt kun je ook daar overnachten.

Voor de GOR is 3 dagen genoeg. Voor de Grampians kun je ook rustig 2 a 3 dagen uittrekken. Kangaroo island is ook erg mooi en veel wildlife, 2 dagen op het eiland was voor mij genoeg.

succes, en als je weer wilt weten, vraag maar.

Hallo Lieke,

Ik denk dat je Familie ook wel leuke plekjes weet te vertellen. Ik weet niet precies waar ze wonen, maar dat maakt verder niet uit.
Maar enkele van onze favorieten ter aanvulling.
In Healesvile is een leuk klein sanctuary. Je kunt daar o.a. tussen de Wallabies doorlopen en aaien (in het wild kun je niet altijd aan de kangeroes komen).
Wij vonden ook Wilson Promontory NP een leuke stopplaats. In het park zitten grote zwermen Rosella´s die uit je hand kwamen eten. Ook enkele leuke wandelroutes o.a. naar en op Sqeeky beach.
Philip Island is inderdaad iets voor 1 nacht, ´s middags aankomen en ´s morgens weer vertrekken.
In Ballarat is een goudzoekersstadje (museum) te bezoeken. Geeft je een goede indruk van het oude Australie in de tijd van de goldrush.
Andere leuke plaatsen had je al genoemd.
Veel plezier down under
Wim

PS. Afhankelijk waar je vandaan komt is er een veerpont tussen Sorrento en Queenscliff (hoef je niet om te rijden via Melbourne). Wel even beschikbaarheid toetsen, anders sta je te wachten.

Hoi Mart en Wim,
bedankt voor jullie reacties! Je bent druk plannen aan het maken maar eigenlijk heb je geen idee als je er nooit geweest bent. Ik haal dus alles uit reisverslagen van anderen. Heel prettig om even feedback te krijgen.
Ik ga je punten zeker meenemen Wim!
Ik ga lekker verder met de voorbereidingsfun en als ik vragen heb, dan zal ik deze weer hier neer leggen.
Oh ja, kunnen jullie nog iets zeggen over de Blue mountains? Is dat ver van Sydney af? Qua tijd? Is het verstandig om dat met het OV te doen? Of toch een auto huren voor twee dagen? 1 dag heen en 1 dag terug? Of is dat te kort. Ik heb 5 dagen voor zowel Sydney en Blue mountains gepland… graag nog even jullie idee hierover! (of anderen natuurlijk???)

Thanx mates! :wink:

5 dagen voor Sydney en de blue mountains is genoeg om de highlights te zien.

Veel mensen gaan naar Kaboomba om de bleu mountains te ondekken, dat is minder dan twee uur vanaf sydney rijden. Er zullen ongetwijfeld goede bus verbindingen zijn waarmeeje zelf kunt gaan. Er zijn ook georganiseerde dagtour vanuit Sydney die je in één dag de hoogtepunten laten zien en je terug brengen naar je hotel.

Als je twee dagen voor de blue moutains neemt hou je voor de stad zelf wel weinig tijd over.

Google eens op bleu mountains day tour. krijg je verschillende optie’s. Een auto huren voor een dag kan naturlijk ook.